عملکرد مالی خانه سینما در سال ۱۳۹۸ + جزئیات

عملکرد مالی خانه سینما در سال ۱۳۹۸ منتشر شد که بر اساس آن جمعاً پنج و نیم میلیارد تومان هزینه این نهاد در سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات گزارش عملکرد مالی خانه سینما درسال ۹۸ منتشر شد.

اطلاعات گزارش عملکرد مالی خانه سینما بر اساس توافقنامه با سازمان سینمایی شامل حمایت از دوره‌های ارتقای دانش مهارتی ویژه فعالان حرفه‌ای سینما، کمک به امور رفاهی، بیمه‌ای، درمانی و معیشتی اعضای خانه سینما، کمک به گسترش فعالیت‌های فرهنگی، گردهمایی‌ها و جشن سالانه صنف‌های سینمایی، کمک به برگزاری نشست‌های تخصصی صنف‌های سینمایی و خدمات صنفی، حمایت از برگزاری جایزه کتاب سینمایی سال و هزینه‌های پشتیبانی تنظیم شده است.

بر اساس این گزارش خانه سینما در سال ۱۳۹۸ نزدیک به پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است. جشن خانه سینما در سال گذشته تقریباً ۶۵۰ میلیون تومان برای خانه سینما هزینه داشته است در حالی که این نهاد برای برگزاری جشنواره سینما حقیقت تنها ۱۵ میلیون تومان کمک کرده است.

بیش از دو میلیارد تومان از هزینه‌های خانه سینما در سال گذشته صرف کمک به امور رفاهی، بیمه‌ای، درمانی و معیشتی اعضای خانه سینما شده که یکی از اهداف این نهاد عنوان شده بود. همچنین خانه سینما به دلیل شیوع کرونا در ماه پایانی سال ۱۳۹۸ و تعطیلی گسترده کسب و کارهای مرتبط با سینما در این ایام نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به اعضای خود کمک‌های اهدایی برای نوروز ۱۳۹۹ داشته است.

عملکرد مالی کامل خانه سینما به همراه جزئیات از اینجا قابل مشاهده است.

کد خبر 427678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.