علت کمبود برخی اقلام انسولین چیست؟

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به علت برخی کمبودها در زمینه تأمین برخی اشکال انسولین، در عین حال اقدامات انجام شده جهت تولید داخلی این اقلام در آینده نزدیک را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا شانه‌ساز در خصوص مباحثی مبنی بر کمبود برخی انواع انسولین در بازار، اظهار کرد: یکی از بالاترین میزان ارزبری‌های دارویی در کشور مربوط به انسولین است. با وجود اینکه سال‌ها این دارو را به صورت ویال در کشور تولید می‌کردیم، اما به دلیل اینکه ذائقه و سلیقه بیماران عوض شده و به سمت " پن" و اقلام دیگر انسولین تغییر یافته، در تأمین این اقلام با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی درباره اینکه برنامه‌ریزی برای تولید این اقلام شروع شده به ایسنا گفته است که دو شرکت ظرف روزها و ماه‌های نزدیک اقدام به تولید خواهند کرد؛ یک شرکت به صورت تحت لیسانس و شرکت دیگر هم به صورت ژنریک. بر این اساس امیدواریم با این روندی که شروع می‌شود و برنامه‌هایی که در آینده نزدیک داریم، بتوانیم بخش اعظم و همه نیاز بیماران‌مان به انسولین را در داخل تولید کنیم.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، یکی از این شرکت‌ها برای سال نخست، ۲۵ درصد بازار را هدف‌گذاری کرده و برنامه‌اش آن است که طی مدت کوتاهی بیش از ۵۰ درصد بازار را تأمین کند. امیدواریم با همکاری شرکت‌های دیگر که یا تحت لیسانس تولید می‌کنند یا برنامه تولید این اقلام را دارند، بتوانیم طی یکی دو سال آینده نیازمان به اشکال مختلف وارداتی انسولین را برطرف کنیم و نیم نگاهی هم به صادرات داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در مجموع به دنبال برنامه‌ریزی که صورت گرفته و تولیدی که در داخل کشور توسط چند شرکت خواهیم داشت، به زودی شاهد هیچ کمبودی در زمینه تأمین انسولین برای بیماران نخواهیم بود.

کد خبر 427636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    اگه بچه خودتونم نیاز به انسولین داشت این حرف رو میزدید؟ یه دنیا فرقه بین انسولین قلمی با انسولینی که با سرنگ تزریق میشه کسی انسولینو واسه تفریح تزریق نمیکنه که میگین ذائقشون عوض شده گناهشون اینه که میخوان فقط درد کمتری رو تحمل کنن