کمکی متفاوت به اصناف آسیب دیده کرونا در نجف‌آباد

رییس اتاق اصناف شهرستان نجف آباد، گفت: برخی اتحادیه‌ها و اصناف نجف‌آباد با تشکیل ستادی ویژه اصناف آسیب‌دیده از شرایط کرونا، کمک‌ها و تسهیلات متفاوتی را در اختیار تعدادی از آن‌ها قرار داده‌اند.

‌غلامرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اعلام اینکه اتاق اصناف شهرستان نجف آباد، تسهیلات متفاوتی را در اختیار اصناف آسیب دیده از کرونا قرار داده‌ است، اظهار کرد: مطابق بررسی‌های شده که با اعمال نقطه نظرات اصناف مختلف همراه شد، اشخاص آسیب‌دیده از شرایط کرونا به سه دسته تقسیم شدند. که اولین گروه کسانی بودند که به دستورات اعلام شده عمل کرده و فعالیت خود را به صورت کامل در بازه زمانی مشخص تعطیل کردند.

خاکی، بیشتر گروه اول را فروشندگان خرد و به نسبت ضعیف دانست و اضافه کرد: برای این دسته از محل کمک‌های نقدی اصناف مختلف شهرستان، کارت‌های هدیه به همراه تقدیرنامه تدارک دیده شده و در صنف با نظر نمایندگان همان مجموعه، تعدادی از کارت‌های مذکور بین افراد منتخب توزیع گردیده است.

وی از توزیع اولین مرحله این کارت‌های هدیه دویست هزار تومانی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: برخی اصناف اعلام کردند که نیازی به این کارت‌ها ندارند و مبلغ تعیین شده را به دیگر اصناف اختصاص دادند یا در مواردی اعضای تعدادی از اتحادیه‌ها که توانایی مالی بیشتری داشتند با اختصاص مبالغی در افزایش تعداد کارت‌های اختصاص داده شده به مجموعه خود مشارکت کردند.

رئیس اتاق اصناف نجف آباد، بخش دوم تسهیلات را مربوط به افراد نیازمند تسهیلات قرض‌الحسنه دانست و اظهار کرد: در مورد این دسته اعطای کارت هدیه کمک خاصی به شخص نمی‌کرد و تصمیم گرفته شد با رایزنی قرض‌الحسنه امام‌حسین و قائم نجف‌آباد، متناسب با سپرده‌گذاری صورت گرفته توسط اصناف در این دو صندوق، تسهیلاتی با نرخ صفر درصد به معرفی شدگان اعطا شود.

خاکی درباره گروه سوم نیز گفت: در مورد گروه سوم اصناف شهرستان، تلاش داریم تسهیلاتی با مبالغ بیشتر تدارک دیده شود تا بتواند گوشه‌ای از ضرر و زیان وارده به این گروه جبران کند.

کد خبر 427602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.