گلایه مدیردرمان تأمین اجتماعی اصفهان از دانشگاه علوم پزشکی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان نسبت به ارجاع بیماران کرونایی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی معترض است.

علی اعتصام پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نحوه فعالیت درمانگاه‌های تأمین اجتماعی در مقابله با شیوع کرونا و معاینه سرپایی افراد مشکوک به این بیماری اظهار کرد: درمانگاه‌ها خط سوم مبارزه با کرونا در تأمین اجتماعی هستند که بیمارانی با تب بالا را در همه مراکز پذیرش می‌کنند.

وی افزود: در هر بیمارستان تأمین اجتماعی تعداد تخت مشخصی به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته است، ولی بر اساس تصمیم استاندار در جلسه ستاد مقابله با شیوع کرونا با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی متولی اصلی مبارزه با این ویروس است مقرر شد بیشتر ارجاعات به دو بیمارستان خورشید و عیسی بن مریم بشود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بیماران کمتری برای ویروس کرونا به بیمارستان امین ارجاع می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر مشکل اصلی همکاری نکردن بخش درمان اصفهان با اعزام بیماران کرونایی است و تئوری برخی مبنی بر پذیرش بیماران کرونایی در همه بیمارستان‌ها است ولی این امر امکان پذیر نیست که به عنوان مثال یک بیمار کرونایی در بیمارستان باشد و بیماران عادی دیگر نیز پذیرش شوند.

وی ادامه داد: پیشنهاد قاطع تأمین اجتماعی پذیرش بیماران ارجاعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی است، این در حالی است که با وجود اینکه بیمارستان غرضی از لیست بیمارستان‌های ریفرال کرونا خارج شده است، همچنان بیمار کرونایی به این بیمارستان ارجاع می‌شود.

اعتصام پور تصریح کرد: ادعای برخی این است که ما باید با کرونا زندگی کنیم و به همین بهانه بیماران کرونایی را به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ارجاع می‌دهند، در حالی که باید چند بیمارستان به عنوان مراکز رفرنس و اصلی شناخته شود تا با ایجاد هماهنگی بیماران کرونایی به این مراکز مراجعه کنند و از سوی دیگر نباید بیمارستان‌ها اقدام به بستری هر بیماری کنند.

وی اضافه کرد: در چند روز گذشته سه الی چهار بیمار به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ارجاع داده شده‌اند، در حالی که این امر منطقی نیست که بیمارستان‌هایی که چندین آی سی یو دارند و هزینه بستری را از هم از دولت و هم از تأمین اجتماعی می‌گیرند اقدام به بستری نکنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: روند درمان یک مدیریت ویژه می‌خواهد و نمی‌شود بیمار بدحال را به بیمارستان دیگری ارجاع داد و بیماری با حال بهتر را پذیرش کرد؛ در هر حال بیمارستان علوم پزشکی متولی اصلی مبارزه با این بیماری است و به اشتباه تأمین اجتماعی درگیر مسائل این ویروس شده است زیرا روند کاری بخش درمان تأمین اجتماعی به کلی متفاوت است.

کد خبر 427579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.