۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
پرو مجازی لباس!

گروهی از محققان الگوریتم‌های خاص هوش مصنوعی را معرفی کردند که امکان پرو لباس را به صورت مجازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هوش مصنوعی شاخه‌ای از علم رایانه محسوب می‌شود که هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمند است؛ این ماشین‌ها توانایی انجام وظایفی را دارند که نیازمند هوش انسانی است. در حقیقت این علم نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر بوده و منظور از هوش مصنوعی، ماشینی است که می‌تواند همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد.

اخیراً گروهی از محققان شرکت آمازون الگوریتم‌های هوش مصنوعی را معرفی کردند که در خرید و انتخاب لباس به افراد کمک می‌کند. یکی از این الگوریتم‌ها به کاربر اجازه می‌دهد نتایج جستجوی خود را بهینه کند. الگوریتم دیگر لباسی را که مشابه انتخاب مشتری است به او پیشنهاد می‌دهد و الگوریتم آخر تصاویر کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند و این امکان را در اختیار او قرار می‌دهد که ببیند لباس در صورت پوشیده شدن چگونه به نظر می‌رسد.

اگر کاربر تمایل به تغییر یک یا چند مورد از لباس‌های خود را داشته باشد، هوش مصنوعی ویژگی‌های اصلی تصویر را حفظ می‌کند و فقط موارد مورد نظر کاربر را تغییر می‌دهد. سه ورودی این سیستم شامل تصویر منبع، واکنش متنی و تصویر هدف می‌شود؛ اطلاعات با گذر از این سه مرحله به صورت متوالی، تصویر اصلی را تشکیل می‌دهد که مطابق نظر کاربر تغییر می‌کند.

نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که هوش مصنوعی آمازون موفق شده است تا ۵۸ درصد عملکرد قابل قبولی در انتخاب لباس داشته باشد.

کد خبر 427551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.