تخلفات ساختمانی در سمنان کمتر از سایر شهرهاست

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری سمنان گفت: در این شهر نسبت به سایر شهرهای استان و حتی دیگر استان‌های کشور، تخلفات ساخت و ساز به ندرت مشاهده می‌شود و این موضوع به فرهنگ بالای شهروندان شهر اخلاق و قانون‌مند بودن آنان و نظارت بازرسان و کارشناسان مربوطه ارتباط دارد.

مریم هاشمی معتمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و سازها در سال جاری با ساز و کار و رویکردی جدید و حساسیت و جدیت بیشتری کار خود را شروع کرد تا تخلف ساختمانی در شهر سمنان را به صفر برساند.

وی افزود: در شهر سمنان نسبت به سایر شهرهای استان و حتی دیگر استان‌های کشور، تخلفات ساخت و ساز به ندرت مشاهده می‌شود و این موضوع به فرهنگ بالای شهروندان شهر اخلاق و قانون مند بودن آنان و نظارت بازرسان و کارشناسان مربوطه ارتباط دارد.

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری سمنان در خصوص رسیدگی به پرونده‌های مرجوعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ تصریح کرد: این پرونده‌ها بر اساس سه اصل بررسی و منجر به صدور رأی خواهد شد که آن سه اصل مربوط به ضوابط شهرسازی، ضوابط بهداشتی و مسائل فنی است.

هاشمی معتمدی افزود: در خصوص تخلفاتی که به دلیل نقص ایمنی و استحکام بنا اتفاق می‌افتد، هر ساختمانی که ساخته می‌شود توسط ناظر مربوطه رصد خواهد شد و روزبروز نیز حساسیت و کنترل ناظران بیشتر می‌شود و این موضوع در بیشتر شهرها به ندرت اتفاق می‌افتد مگر ساختمان‌هایی که در سالیان گذشته و بدون پروانه ساخته شده یا اگر پروانه ساخت دارد مربوط به ۳۰ سال قبل است که چون زیر نظر مهندسان ساخته نشده است گواهی استحکام بنا گرفته می‌شود تا مهندس و یا کارشناس ذیصلاح استحکام بنا را تأیید یا رد کند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول فنی در ساخت و سازها، اصلاح ایرادات فنی ساختمان را پیش از صدور مجوز پایان کار ضروری دانست و عنوان کرد: اصول فنی و ایمنی قبل از پایان کار ساخت توسط پیمانکار باید رعایت شود.

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهرداری سمنان تاکید کرد: از پیمانکاران ساختمانی درخواست می‌کنیم تا هرگز کیفیت را فدای منفعت نکنند و همواره اصول فنی و ایمنی را رعایت کنند.

کد خبر 427451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.