اولین قهرمانی پرسپولیس در تاریخ جام حذفی/ پرسپولیس ۱-۰ ملوان جام حذفی ۶۵-۶۶ + فیلم بازی

پرسپولیس و ملوان بندرانزلی در حالی فینال سومین دوره رقابت‌های جام حذفی را برگزار کردند که هر دو دیدار رفت و برگشت در تهران انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ملوان بندر انزلی سال‌های ابتدایی آغاز جام حذفی، سلطه خود را بر این رقابت‌ها آغاز کرد. ملوان با کاپیتانی سیروس قایقران سال‌ها پیش برای شکستن حصار دوقطبی فوتبال ایران گام برداشته بود. ملوان پس از ۲ دوره قهرمانی برای کسب سومین جام خود در جام حذفی، پا به فینال چهارمین دوره رقابت‌ها گذاشت. آن‌ها تنها در دومین دوره این مسابقات نتوانسته بودند جواز حضور در دیدار پایانی را به دست آورند و همین امر باعث شده بود آن‌ها به عنوان قطبی جدید بر فوتبال ایران طلوع کنند.

آن طرف دیدار فینال، پرسپولیسی بود که آن روزها با نام پیروزی شناخته می‌شد. دیدارها فینال جام حذفی در آن سال‌ها به شکل رفت و برگشت برگزار می‌شد. اما رفت و برگشت تقابل پرسپولیس و ملوان در چهارمین دوره جام حذفی به طرزی عجیب به میزبانی ورزشگاه آزادی و در تهران برگزار شد. یعنی ۲ تیم به فاصله تنها چند روز، ۲ بار در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند!

دیدار رفت را سرخ پوشان بهتر آغاز کردند و دفاع حریف شمالی را به توپ بستند. ملوان نیز عقب نشسته بود تا بتواند از تک موقعیت‌ها استفاده کند و شوت محکم یکی از مهاجمین سفیدپوشان قوهای انزلی را وحید قلیچ، دروازبان آن روزها پرسپولیس دفع کرد.

دقیقه ۳۰ مسابقه، خطا بر روی کرمانی مقدم باعث شد تا پنالتی‌ای در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد. با این حال که ملوانی‌ها به تصمیم داور معترض بودند اما محمد حسن انصاری فرد، گل نخست تیمش را وارد دروازه رقیب کرد. نیمه دوم باز هم توپ و میدان در اختیار سرخ‌ها تهران قرار داشت اما تغییر در نتیجه حاصل نشد تا دیدار به همان پیروزی ۱ بر صفر پرسپولیس به پایان برسد. جدال برگشت دو تیم نیز برنده‌ای نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پرسپولیس نخستین قهرمانی خود در تاریخ جام حذفی را جشن بگیرد.

دیدار رفت فینال چهارمین دوره جام حذفی - فصل ۶۵-۶۶

استادیوم: آزادی تهران

تاریخ برگزاری: ۱۳۶۶

پرسپولیس ۱-۰ ملوان

 

کد خبر 427417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.