افزایش ۳ برابری مراجعات سرپایی کرونا در اصفهان/ احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سه برابر شدن میزان مراجعات معاینات سرپایی کرونا نسبت به یک ماه گذشته خبر داد.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پذیرش بیماران سرپایی کرونا در مراکز درمانی ۱۶ ساعته اصفهان اظهار کرد: روند پذیرش این بیماران به شدت افزایشی است و نسبت به یک ماه گذشته مراجعات معاینات سرپایی سه برابر شده است.

وی در خصوص فعالیت مراکز و عادی سازی بحران در اصفهان افزود: مردم، اصناف و ادارات نسبت به شیوع بیماری کرونا بی‌خیال شده‌اند، اصناف پروتکل‌ها را دریافت اما رعایت نمی‌کنند و تبعات این اتفاق شیوع دو چندان کرونا در جامعه و از دست رفتن کنترل شیوع آن است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: بر اساس لزوم فعالیت اصناف به دلایل اقتصادی و اجتماعی این مراکز شروع به کار کرده‌اند و وزارت بهداشت نیز همکاری خوبی با دولت داشته است ولی بی‌توجهی مردم به شیوع این ویروس می‌تواند بار دیگر سختی شیوع این بیماری را روی دوش وزارت بهداشت و کادر درمانی بیندازد همانطور که در حال حاضر بعضی از استان‌ها وضعیت هشدار و قرمز را داراست.

وی تصریح کرد: مردم باید نسبت به کنترل اپیدمی کرونا احساس مسئولیت کنند و هر کس باید با این ویروس درست زندگی کند نه اینکه بی‌خیال شود؛ در ضمن همچنان نباید خیلی از کارهای غیر ضروری را انجام داد و به خیلی جاها نرفت.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر رفت و آمدی رخ می‌دهد باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد که عمل به آن نیز زیاد سخت نیست و مردم باید با رعایت این اصول بهداشت فردی و اجتماعی از شیوع دوباره کرونا در ایران جلوگیری کنند.

وی در خصوص وضعیت نظارتی حاضر در پارک‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه داد: اگر مردم رعایت نکنند نظارت‌ها اثربخش نیست و همه بار پیشگیری بر عهده مردم است؛ در حمل و نقل عمومی نیز نظارت وجود دارد ولی هر دستگاه خودش باید ناظر خودش باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی نوشته شده است، ولی خود دستگاه‌ها باید نسبت به عمل به آن احساس مسئولیت کنند و شرایط و بستر لازم برای رعایت این پروتکل‌ها را ایجاد کنند و نمی‌شود حالا بهداشت و درمان به هر ایستگاه سر بزند تا از شرایط موجود آگاه شود بلکه رعایت این اصول به احساس مسئولیت اجتماعی هر شخص و هر مدیر بستگی دارد.

وی ادامه داد: همه پروتکل‌های بهداشتی شامل تعداد مسافر حمل و نقل عمومی و تعداد مهمانان حاضر در مراسم‌ها و مساجد تدوین و تعیین شده است ولی اجرای آن راضی کننده نیست چرا که هر شخص نسبت به رعایت این اصول احساس مسئولیت ندارد.

حیدری در خصوص احتمال بازگشت محدودیت‌ها گفت: با رعایت نشدن اصول بهداشتی و شیوع کرونا احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد.

کد خبر 427379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.