همزمان با بازگشایی سینماها صد هزار ماسک و مواد بهداشتی توزیع می‌شود

سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: همزمان با بازگشایی سالن‌های سینمایی کشور یکصد هزار ماسک و مواد بهداشتی مورد نیاز سینماها توزیع خواهد شد.

به گزارش ایمنا با فعالیت مجدد سینماها صد هزار ماسک به همراه مواد بهداشتی مورد نیاز در سینماهایی که بازگشایی می‌شوند با حمایت سازمان سینمایی و از طریق انجمن سینماداران فراهم و توزیع خواهد شد.

ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه روز شنبه خود با بازگشایی سالن‌های سینما مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت در اختیار از اول تیرماه موافقت کرد.

نامه وزیر فرهنگ برای بازگشایی سالن‌های نمایش

پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌هایی جداگانه خطاب به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور بر تسریع لزوم بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری با هدف توجه به معیشت اصحاب فرهنگ و هنر و جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری تاکید کرده بود.

برخی از اهم دستورالعمل‌های بهداشتی به شرح زیر است: در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است، لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله گذاری ایمن رعایت شود، در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان الزامی است، ضد عفونی کامل سینما و سالن‌ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار الزامی است، بوفه‌های سینما و سالن‌های هنری و آموزشگاه‌ها موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند، استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی، هنری برای کارکنان و مراجعان الزامی است و با سینماها، سالن‌های هنری و آموزشگاه‌هایی که رعایت دستورالعمل‌ها را نداشته باشند، نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام خواهد شد.

تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ادامه شرایط انتقال بیماری کرونا، بنا به تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور را در چندین نوبت تا هم اکنون تعطیل کرد.

همچنین به علت استمرار شرایط انتقال بیماری در کشور، با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاکید صنوف مرتبط، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور همچنان ادامه دارد.‌

آنچه امروز حائز اهمیت است اینکه این تعطیلی‌ها خسارت فراوان مالی را به اهالی فرهنگ، هنر، هنرمندان و همچنین سالن‌های مختلف نمایش از جمله سینما، تئاتر و موسیقی وارد کرده است.

مدتی است اهالی فرهنگ، هنر و هنرمندان به عناوین مختلف بصورت مکتوب و شفاهی درخواست بازگشایی سالن‌های سینمایی و نمایش را داده اند تا بتوانند از این طریق امرار معاش کرده و کمک حال چرخه اقتصاد فرهنگ و هنر کشور باشند که اخیراً در پی درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ستاد ملی مقابله با کرونا، این ستاد با بازگشایی سالن‌های سینمایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی موافقت کردند.

ورود کرونا به کشور

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نشانه‌هایی از ابتلاء به این بیماری در ایران از ۳۰ بهمن مشاهده شد و در پی این امر ضمن اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اماکن فرهنگی و هنری شامل سالن‌های سینما، تئاتر، کنسرت‌ها و آموزشگاه‌ها همچنین رویدادهای مختلف فرهنگی مانند نمایشگاه قرآن مجید و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هفته اول اسفند ۱۳۹۸ تعطیل و لغو شدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 427339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.