معرفی دبیران هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت

دبیران بخش‌های مختلف هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت طی احکامی جداگانه معرفی و منصوب شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، حمید نیلی دبیر این جشنواره، ایوب آقاخانی، امیرحسین شفیعی، داریوش نصیری، ناصرآویژه، سینا ییلاق‌بیگی و جهانشیر یاراحمدی را به ترتیب به عنوان دبیران بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، صحنه‌ای، خیابانی، کودک و نوجوان، دانشجویی و سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت منصوب کرد.

ایوب آقاخانی متولد ۱۳۵۴ درتبریز، نمایشنامه‌نویس، کارگردان، بازیگر، دراماتورژ و مدرس دانشگاه است. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشگاه «آزاد» تهران و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه «تربیت مدرس» است. نگارش چندین نمایشنامه، حضور و داوری در جشنواره‌های مختلف و متعدّد تئاتر (تئاتر فجر و تئاتر مقاومت …) و حضور فعال در عرصه نمایش‌های رادیویی از ۱۳۷۹ و نیز حضور در چندین سریال تلویزیونی به عنوان بازیگر از جمله سوابق ایوب آقاخانی است.

امیر حسین شفیعی متولد ۱۳۶۳ شهرستان ورامین کارگردان، تهیه کننده و مدیر فرهنگی می‌باشد. وی برنده جایزه کارگردانی و طراحی صحنه و بازیگری از ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌باشد و مدیریت دفتر تولید تئاتر حوزه هنری، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و دبیر اجرایی سوکواره هنرهای نمایشی خمسه از دیگر سوابق اجرایی و مدیریتی وی به شمار می‌رود. شفیعی هم اکنون مدیر تماشاخانه سرو است.

داریوش نصیری، فارغ‌التحصیل رشته فیلمسازی و ارتباطات و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی، بازیگر، نویسنده، کارگردان، نقال و مدرس است. کسب چند جایزه بازیگری، کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی در جشنواره‌های مختلف، و اجرای نمایش در کشورهای روسیه، ترکیه، مالزی، امارات متحده عربی و ارمنستان و داوری در جشنواره‌های مختلف فیلم و تئاتر در بخش صحنه‌ای و خیابانی همچون نقالان علوی، ارسباران و…، از جمله سوابق داریوش نصیری است.

ناصر آویژه متولد٢٧مرداد١٣٥٠در تهران، فارغ‌التحصیل دوره جامع کارگردانی مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس، کارشناسی ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، بازیگر وکارگردان تئاتر و تلویزیون است. بازی در چندین مجموعه‌های تلویزیونی ویژه کودکان و کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی مختلف، برنده چندین جایزه بازیگری و کارگردانی از جشنواره‌های کودک ونوجوان، بانوان، جشنواره رضوی و…، عضو هیئت انتخاب در چندین دوره جشنواره کودک، جشنواره تئاتر شهر، جشنواره ملی جوان و…، وی همچنین مدرس تئاتر و نمایش خلاق در مؤسسات آموزشی دولتی و خصوصی است و اجرای نمایش در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، دوبی، مالزی، افغانستان و… در کارنامه حرفه ای وی دیده می‌شود.

سینا ییلاق بیگی متولد ۱۳۵۷ در شهر رشت، دانش‌آموخته کارشناسی طراحی صحنه و لباس از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران می‌باشد. وی مدرس دروس طراحی صحنه و نمایش عروسکی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه هنر تهران و دانشگاه سورۀ تهران نیز است. عضویت در انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر، انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، انجمن طراحان فنی خانه سینما، اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی ازجمله سوابق وی به شمار می‌رود. UNIMA، عضو اتحادیه جهانی تئاتر کودک و نوجوان ASSITEJ، هیأت داوری و یا برگزاری حضور در کارگاه‌های تخصصی طراحی صحنه مختلف در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی و طراحی صحنه، لباس و نور بیش از هفتاد نمایش از سال ۱۳۷۸ تا کنون ازجمله سوابق اوست.

جهانشیر یاراحمدی متولد ۱۳۵۲ بوشهر، بازیگر و پژوهشگر تئاتر، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است. بازی در بیش از ۳۰ نمایش از سال ۷۱ تاکنون و حضور در بیش از ۳۰ سمینار پژوهشی داخلی و خارجی، پژوهش و نگارش مقالات متعدد پژوهشی در نشریات تخصصی و چاپ پنج کتاب پژوهشی از جمله سوابق اوست.

حمید نیلی پیش از این نیز توحید معصومی، جواد تمدنی، محمد روح الامین و امیرکلاته را به عنوان مدیران ستادی این جشنواره در سمت‌های دبیر اجرایی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات، مدیر هنری و هویت بصری جشنواره و مدیر دبیرخانه معرفی کرده بود.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذر ماه سال جاری با دبیری حمید نیلی برگزار خواهد شد.

کد خبر 427302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.