اختصاص ۴ میلیارد تومان تسهیلات دولتی به شهرداری سروآباد

شهردار سروآباد با بیان اینکه نبود درآمد ثابت و پایدار مهمترین مشکل این نهاد است، گفت: در کارگروه استانی ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد درآمد ثابت برای شهرداری در نظر گرفته شد.

به گزارش ایمنا، سالار محمدی اظهار کرد: در راستای ایجاد درآمد ثابت و پایدار برای شهرداری سروآباد تقاضای دریافت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد را مطرح کردیم که در کارگروه استانی با آن موافقت شد.

وی افزود: بنا داریم با دریافت این تسهیلات اقدام به خرید و تجهیز یک کارگاه تولیدی یا یک کارخانه شن و ماسه کنیم که ایجاد هر کدام از این کارگاه‌ها می‌تواند منبع درآمد خوبی برای شهرداری باشد.

شهردار سروآباد یادآور شد: مصوبه دریافت این تسهیلات را به فرمانداری ارجاع دادیم که به محض تأیید فرمانداری نسبت به دریافت آن اقدام کرده تا هرچه سریع‌تر منبع درآمد ثابت برای شهرداری ایجاد کنیم.

محمدی با بیان اینکه شهرداری سروآباد به گفته منتقدان و بسیاری از مردم نیروی مازاد دارد، گفت: تصمیم به اخراج پرسنل، کارگران و نیروهای زحمتکش را نداریم، اما می‌خواهیم ضمن ایجاد درآمدزایی پایدار از محل تسهیلات دریافتی، نیروی جدیدی جذب نکنیم تا در چند سال آینده با بازنشسته شدن تعدادی از کارکنان، تعادل در نیروها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: سروآباد شهر کوچکی است که شهرداری با توجه به هزینه‌های بالا، توان تأمین حقوق و مزایای پرسنل را ندارد و برای تأمین هزینه‌های خود باید منبع درآمدی پایدار داشته باشد که امیدواریم با تخصیص و جذب ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون بهره این مشکل را رفع کنیم.

شهردار سروآباد یادآور شد: مهم‌ترین مشکل شهرداری بدهی ۳۰ میلیارد ریالی به تأمین اجتماعی و بانک انصار است که تمام توان و تلاش خود را برای پرداخت این بدهی‌ها انجام داده و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

محمدی با بیان اینکه هزینه تأمین حقوق و مزایای کارکنان و نیروهای شهرداری هر ماه به طور میانگین ۳۰۰ میلیون تومان است، گفت: در یک ماه گذشته ۱۰ ماه از حقوق عقب افتاده پرسنل و نیروهای شهرداری را پرداخت کردیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 427198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.