کوچک‌ترین سیاره فراخورشیدی چه نام دارد؟

کوچک‌ترین سیاره فراخورشیدی که توسط ماهواره TESS کشف شده L98-59b نام دارد که از سیاره زمین کوچک‌تر و از سیاره مریخ کمی بزرگ‌تر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "TESS"، نام ماهواره نقشه بردار فراخورشیدی گذران ناسا است که موفق شده تا کنون سیاره‌های زیادی را ردیابی کند. این ماهواره در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ به عنوان جانشین تلسکوپ فضایی "کپلر" (Kepler) و مجهز به دوربین‌های کم نویز، به منظور بررسی منظومه‌های دور دست به فضا پرتاب شد.

ماهواره TESS اخیراً موفق شده است یک سیاره کوچک فراخورشیدی با نام "L98-59b" را کشف کند. نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد این سیاره کشف شده، به همراه دو سیاره دیگر به دور ستاره درخشان خود که تقریباً ۳۵ سال نوری از زمین فاصله دارد، می‌چرخد. مقیاس‌ها نشان می‌دهد سیاره مذکور از سیاره مریخ کمی بزرگ‌تر و از زمین کوچک‌تر است.

دو سیاره دیگر با نام‌های "L98-59c" و "L98-59d"، تقریباً ۱.۴ و ۱.۶ برابر بزرگ‌تر از سیاره زمین هستند. سازمان ناسا اعلام کرده است که هیچ یک از این سه سیاره در منطقه قابل سکونت ستاره قرار ندارند. این سه سیاره در منطقه ونوس ستاره خود واقع شده‌اند.

هنوز اطلاعات کاملی در مورد اینکه اتمسفر این سیاره‌ها از چه گازهایی تشکیل شده است، وجود ندارد. به همین دلیل مطالعه و بررسی سه سیاره فراخورشیدی، هدف اصلی بررسی‌های بعدی ناسا خواهد بود؛ مطالعه در این زمینه می‌تواند شرایط دیگر سیارات مجاور آن‌ها را نیز مشخص کند.

کد خبر 427130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.