کرونا ویروس کدام شرکت های تکنولوژی را متضرر کرد؟

بسیاری از شرکت‌های فناوری در سراسر جهان با شیوع ویروس کرونا با چالش‌های زیادی روبروشدند و بعضی از آن‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان باعث شد بسیاری از شهرها قرنطینه و بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌ها نیز تعطیل شوند. بسته شدن شرکت‌ها باعث کاهش و حتی توقف تولیدات و اخراج نیروهای کار شد؛ البته بعضی شرکت‌ها مانند مایکروسافت از این فرصت استفاده کرده و از کارمندان خود درخواست کردند به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند. با توجه به اینکه زمان تولید واکسن و پایان یافتن شیوع ویروس کووید -۱۹ به طور قطع مشخص نیست، ضرر و زیان این شرکت‌ها تداوم خواهد داشت. در ادامه به بررسی بعضی از شرکت‌هایی که به دلیل شیوع این ویروس دچار ضرر شده‌اند، می‌پردازیم:

کرونا ویروس و کارخانه خودروسازی تسلا

تسلا یکی از کارخانه‌هایی است که به دلیل شیوع ویروس کووید -۱۹ متحمل ضرر شده است؛ این شرکت در ماه مارس مجبور شد کارخانه تازه تأسیس شانگهای و تأسیسات خود را در "فرمونت" تعطیل کند. بنابراین تولیدات شرکت خودروسازی تسلا در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ حدود ۲۱ درصد نسبت به سه ماه آخر سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد. از آنجایی که این شرکت با کاهش درآمد روبرو شده، حقوق تمام کارمندان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته و برای کارمندان ساعتی که نمی‌توانند در این دوران به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند، مرخصی بدون حقوق ثبت شده است.

کرونا ویروس و کاهش درآمد تبلیغاتی گوگل

با توجه به اینکه در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ میزان استفاده از موتور جستجوی گوگل، یوتیوب و اپلیکیشن‌ها افزایش پیدا کرده است، اما درآمد تبلیغاتی این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است به گونه‌ای که کل درآمد تبلیغات شرکت گوگل در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۳.۸ میلیارد دلار بوده که این میزان نسبت به سه ماه چهارم سال ۲۰۱۹ کاهش زیادی داشته است. با توجه به آمار و ارقام به نظر می‌رسد کاهش میزان درآمد ناشی از تبلیغات گوگل در سه ماه دوم و سوم سال ۲۰۲۰ بیشتر خواهد بود.

کرونا ویروس و شرکت آمازون

به نظر می‌رسد شرکت‌های آنلاین مانند آمازون در دوران شیوع ویروس کرونا با توجه به تعداد زیاد مشتریانی که کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند شرایط بهتری دارند. اما میزان درآمد شرکت آمازون در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده و اعلام شده است که این شرکت در سه ماه دوم سال با افزایش هزینه‌های عملیاتی روبرو می‌شود؛ کمپانی آمازون قصد دارد این هزینه را برای ایمن نگه داشتن کارکنان خود و ارسال کالا برای مشتریان صرف کند.

کرونا ویروس و شرکت اپل

از آنجایی که یک پنجم محصولات شرکت اپل در بازار چین فروخته می‌شود و این بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده، درآمد این شرکت در سه ماه اول سال جاری فقط یک درصد رشد داشته است. کارشناسان مربوطه تخمین زده‌اند که میزان درآمد شرکت اپل در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ نیز کاهش پیدا می‌کند؛ البته افزایش فروش سرویس‌های اینترنتی این شرکت مانند اپلیکیشن‌های آیفون و اپل موزیک همراه با ساعت هوشمند اپل و آیپد، کاهش ۷.۵ درصدی درآمد در تایوان، چین و هنگ کنگ را جبران کرده است.

کرونا ویروس و شرکت‌های تکنولوژی دیگر

شرکت فضایی وان وب یکی از استارت‌آپ‌هایی به شمار می‌رود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است. همچنین میزان درآمد کارخانه تایوانی فاکسکان در سه ماه نخست سال جاری ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و میزان درآمد شرکت‌های سامسونگ و آی بی ام نیز نسبت به سال گذشته سیر نزولی طی کرده است.

کد خبر 427127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.