تمجید ستاره اسکاتلندی از بازیکن سابق پرسپولیس/ اسپانیایی‌ها خواهان بازیکن گیتی پسند

از درآمد ۴۰ میلیون دلاری نادال و کشته شدن داور فوتبال، تا تمجید ستاره اسکاتلندی از مهاجم پرسپولیس و دنبال کردم بازیکن گیتی پسند توسط اسپانیایی‌ها، بخشی از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد ایرادات گرفته شده از سوی فیفا در موضوع اساسنامه بیان کرد: در حال حاضر این موضوع محفوظ است، اما رفت و برگشت‌های نامه نگاری فدراسیون فوتبال با فیفا ادامه خواهد داشت. همه موارد باید در نظر گرفته شود. چکش کاری‌های این موضوع زمان خواهد برد و مطمئن باشید که همکاران‌مان در فدراسیون فوتبال به صورت مرتب جلسه برگزار می‌کنند.

* سایت futebolnaveia برزیل در ادامه بررسی عملکرد تیم‌های این فصل لیگ فوتبال پرتغال به بررسی تیم ریوآوه پرداخت و ضمن تمجید از عملکرد مهدی طارمی به تأثیرگذاری فراوان این مهاجم ایرانی در خط حمله این تیم اشاره کرد. یک سوم از گل‌های این تیم نتیجه تلاش مهدی طارمی مهاجم ایرانی و بازیکن مهم این تیم است که در مجموع ۲۷ مسابقه، ۱۱ گل زده و ۶ پاس گل داده است.

* جیمز فارست بازیکن تیم ملی اسکاتلند و باشگاه سلتیک در مصاحبه‌ای از آنتونی استوکس بازیکن جنجالی پرسپولیس به عنوان یکی از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه سلتیک یاد کرد.

* جلسه مربوط به خصوصی سازی باشگاه استقلال در دفتر احمد سعادتمند مدیر عامل این باشگاه برگزار شد. در این جلسه ابوالقاسم شمس معاون سازمان خصوصی سازی، جمشید تقی زاده معاونت پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و مرتضی فلاح مدیر کل حقوقی وزارت ورزش حضور داشتند.

* کولاکوویچ از فدراسیون بابت قراردادش طلب ۶۵ هزار دلاری داشت و با فدراسیون توافق کرد تا این پول را دریافت کند. مشکلات انتقال پول باعث شد تا این پول پیش از این به مربی مونته نگرویی نرسد، اما حالا این مشکل حل شد و فدراسیون والیبال ایران مطالبات ۶۵ هزار دلاری ایگور کولاکوویچ را پرداخت کرد.

* حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس بیان کرد: فدراسیون بوکس در طول این مدت به دنبال ایجاد جریاناتی بود که تاکنون رخ نداده است. از جمله نیت راه اندازیلیگ بوکس را پس از وقفه‌ای طولانی مدت هستیم. اکنون منتظر ابلاغ ستاد مبارزه با کروناهستیم تا اجازه برگزاری مسابقات بوکس را بدهند.

* والکس دوسانتوس بازیکن برزیلی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان که سابقه بازی در تیم مگنوس برزیل را دارد پس از فینال لیگ برتر برابر مس سونگون قراردادش با این باشگاه اصفهانی به پایان خواهد رسید. شنیده می‌شود دوسانتوس با مسئولان باشگاه ال پوزو مورسیا اسپانیا به توافق رسیده و در یک قدمی این تیم قرار دارد.

* کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به باشگاه‌های این قاره اولتیماتوم داده که نباید هیچ پرونده‌ای در فیفا داشته باشند در غیر این صورت حق شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت.

* مجمع انتخابات فدراسیون تنیس به ریاست مهدی علی نژاد معاونت ورزش و توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با غیبت ۲ نامزد یعنی حسینی و ابوطالبی در هتل المپیک تهران برگزار شد. در نهایت داود عزیزی با ۳۴ رأی ریاست فدراسیون تنیس را برعهده گرفت.

* تیم فوتبال شباب الاهلی امارات که در گروه B لیگ قهرمانان آسیا با شهرخودرو ایران همگروه است، به دنبال جذب گائل کاکوتا بازیکن فعلی آمیان فرانسه است.

* پس از تصادف بن ضیا مهاجم الجزایری و جوان تیم فوتبال دیژون فرانسه دست چپ او مورد عمل جراحی قرار گرفت. جراحت دست او به حدی بوده که امکان دارد دست چپ او از کار بیفتد. این بازیکن سابقه بازی در تیم‌های لئون، لیل، فنرباغچه و المپیاکوس را دارد.

* ثبت نام از کاندیداهای انتخابات فدراسیون ووشو انجام شده است و بعد از احراز صلاحیت کاندیداها قرار است انتخابات این فدراسیون برگزار شود. طبق اعلام مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش انتخابات فدراسیون ووشو قرار است اواخر خرداد ماه یا اوایل تیرماه برگزار شود تا تکلیف این فدراسیون را مشخص کنند.

* حمید قبایی زاده سرپرست دبیری فدراسیون بوکس در گفتگویی بیان کرد: ما نباید کیفیت لیگ را فدای کمیت کنیم. در سال‌های سابق بسیاری از تیم‌هایی که در لیگ حضور داشتند به خاطر مشکلات مالی در نیمه راه انصراف دادند که باعث سرخوردگی بوکسور می‌شد. باید تیم‌هایی که از نظر مالی قوی هستند در لیگ بوکس حضور پیدا کنند.

* پذیرفته نشدن اساسنامه اصلاح شده فدراسیون فوتبال کشورمان از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، در سایت insidethegames بازتاب پیدا کرد و این رسانه انگلیسی در این باره نوشت، فیفا اساسنامه اصلاح شده ارسالی از سوی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران (FFIRI) را نپذیرفته و تهدید کرده است در صورت رعایت نکردن قوانین فیفا، این فدراسیون را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

* مهدی محمد نظری بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران که به مدت یک فصل در این تیم بازی کرد، قصد دارد برای دریافت مطالباتش از این باشگاه شکایت کند.

* بهنام شیری و حسین رسولی پرتابگران دیسک کشورمان که زمستان سال گذشته جهت اردوی آماده سازی راهی کشور بلاروس شده بودند و به علت ممنوعیت پروازهای خارجی به علت شیوع ویروس کرونا در پایان اردوی خود نتوانسته بودند به ایران بازگردند. با پیگیری‌های صورت گرفته، شیری به تنهایی به کشور بازگشت، اما رسولی قرار است ۲، ۳ هفته دیگر به ایران بازگردد.

* رافائل نادال تنیس باز مطرح اسپانیایی با درآمد ۴۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۹، به عنوان پُر درآمدترین ورزشکار کشور اسپانیا انتخاب شد. این مبلغ حدوداً معادل ۷۰۰ میلیارد تومان است.

* مسئولان تیم فوتبال رئال مادرید قصد دارند با ارائه پیشنهادی به مسئولان باشگاه پاری سن ژرمن، ادن هازارد ستاره تیم خود را با کیلیان امباپه معاوضه کنند.

* باشگاه بارسلونا در یک بیانیه رسمی پس از قتل جورج فلوید توسط یک پلیس سفیدپوست آمریکایی در شهر میناپولیس، همه ابعاد نژادپرستی را محکوم کرد. در این اطلاعیه تاکید شده که نژادپرستی نوعی تبعیض است که به دلیل جنسیت یا رنگ افراد به آن‌ها آسیب می‌رساند و این یک بیماری همه گیر است که بدون استثنا بر همه تأثیر می‌گذارد.

* آندرس پویرو داور ۴۲ ساله و بازنشسته اروگوئه ای توسط سارقان اتومبیلش به ضرب گلوله کشته شد. در پی این اقدام فدراسیون فوتبال اروگوئه با خانواده پویرو ابراز همدردی کرد.

* پس از جدایی ایگور کولاکوویچ مونته نگرویی از تیم ملی والیبال ایران، مسئولان فدراسیون والیبال به دنبال انتخاب سرمربی جدید هستند. گفته می‌شود سرمربی بعدی تیم ملی قطعاً ایرانی است. فدراسیون والیبال درصدد است تا از میان پیمان اکبری و بهروز عطایی، یک نفر را به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال انتخاب کند.

* روزنامه گاتزتا دلو اسپورت ادعا کرده است که جیونتلی مدیرورزشی ناپولی به سردار آزمون علاقه‌مند است و این بازیکن ایرانی هم از تمایل خود برای بازی در ناپولی خبر داده است

* تست دوپینگ یکی از ملی پوشان وزنه برداری بانوان ایران مثبت بوده و این نمونه مربوط به پیش از رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ جهان در تایلند است. طی روزهای اخیر نایب رئیس بانوان وزنه برداری ایران از سمت خود استعفا کرد و طبق شنیده‌ها این موضوع بی ارتباط با دوپینگ ملی پوش بانوان وزنه برداری ایران در سال گذشته نیست.

* در حالی که گفته می‌شود باشگاه گیمارش لیگ پرتغال خواهان جذب پیام نیازمند دروازه بان ملی پوش سپاهان شده است اما باشگاه سپاهان این موضوع را رد کرد.

* "وس آنسلد" یکی از بازیکنان پرافتخار تاریخ لیگ بسکتبال NBA درگذشت. او یکی از دو بازیکنی بود که در همان فصلی که به عنوان بازیکن تازه کار وارد NBA شده بود به عنوان MVP هم دست یافت.

کد خبر 427121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.