ماینرهای غیرمجاز جمع آوری می شود

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان با اعلام آغاز جمع آوری دستگاه های ماینر غیر مجاز از جمع آوری بیش از دو هزار دستگاه ماینر غیر مجاز خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان، امیر رمضانی اظهار کرد: متأسفانه با گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق در سراسر کشور، میزان مصرف تعدادی از استان‌های کشور از جمله استان اصفهان از حد مجاز مصرف عبور کرده است.

وی افزود: در طول چند روز گذشته، شرکت توزیع برق استان اصفهان شاهد رکورد مصرف بالاتر از ۱۸۰۰ مگاوات بود که در طول دوران گذشته و حتی گرم‌ترین روزهای تابستان سال‌های قبل هم بی سابقه بوده است. بخشی از این افزایش مصرف برق ناشی از مصرف غیر مجاز برای تولید پول‌های مجازی یا همان رمز ارزها است.
سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان ادامه داد: اگر چه تولیدکنندگان رمز ارز می‌توانند با دریافت مجوز و درخواست انشعاب با تعرفه قانونی منطبق با نوع مصرف از حمایت قانون برخوردار باشند اما این افراد به دلیل کسب سود بالاتر، از انشعابات دیگری که دارای تعرفه‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی هستند به صورت مخفیانه استفاده می‌کنند.
امیر رمضانی گفت: فهرستی از اماکن دارای ماینر که به صورت اشتراکی یا کامل تولید رمز ارز می‌کنند تهیه شده است و در صورت ادامه مصرف برق اعمال قانون برای این افراد صورت می‌گیرد.
وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری ،۲۶۰۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در ۲۵ مرحله از شهرستانهای نجف آباد، مبارکه، گلپایگان، فلاورجان، شهرضا، لنجان دیگر توابع استان اصفهان کشف شده است. همچنین در هفته گذشته نیز انشعاب برق ۴۵ مشترک دارای ماینر قطع و ۱۱۰۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستانهای دیگر استان کشف شد.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان تصریح کرد: استفاده از انشعاب برق بدون مجوز قانونی برای استخراج ارز دیجیتال، از مصادیق تغییر کاربری محسوب شده و در صورت شناسایی، انشعاب برق آن محل قطع و دستگاه و تجهیزات مورد استفاده توسط نیروی انتظامی ضبط می‌شود.

امیر رمضانی افزود: مراجعه به محل‌های مورد نظر با حضور نمایندگانی از شرکت توزیع برق استان، دادستانی و نیروی انتظامی انجام می‌گیرد و دستگاه‌های جمع‌آوری شده تحت عنوان کالای قاچاق به مراکز انتظامی انتقال داده می‌شود.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به دلیل مصرف برق فراوان، نقش مؤثری در افزایش پیک بار در ماههای گرم سال داشته و این موضوع غالباً موجب تشدید خاموشی‌های ناشی از کمبود نیرو در مناطق صنعتی می‌شود.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به ارزش ریالی تجهیزات جمع آوری شده تاکنون، گفت: ارزش تقریبی دستگاه‌های جمع آوری شده، بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان می‌باشد و در خواست ما از مردم بزرگوار استان، این است که به منظور جلوگیری از خسارات مالی به هیچ وجه از برق شبکه سراسری برای تولید رمز ارز استفاده نکنند. همچنین در صورت ادامه مصرف در هر ساعت از شبانه روز منتظر ورود نیروی انتظامی و جمع آوری و ضبط ماینر های خود باشند.
رمضانی در پایان افزود: چنانچه در کارگاه‌های صنعتی و مزارع کشاورزی که دارای موجر است، دستگاه ماینر در محل شناسایی شود، مسئولیت قانونی و جرایم آن به عهده مالک آن محل خواهد بود.

کد خبر 427053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.