روایت صلواتی از تظاهرات ۱۵ خرداد در اصفهان

یک عضو شورتی هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: من در تظاهرات شهر اصفهان حضور داشتم. این تظاهرات از مدرسه صدر آغاز شد و علی‌رغم درگیری شدید میان نیروهای امنیتی با انقلابیون، هیچکس کشته نشد.

فضل الله صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون شکل‌گیری قیام ١۵ خرداد در اصفهان اظهار کرد: مردم ایران در قیام ۱۵ خرداد حمایت خود را از روحانیون نشان دادند و به فکر تشکیل نهضت افتادند.

وی افزود: اعتراضات گسترده مردم شهرهای تهران، قم، شیراز، مشهد و تبریز و اصفهان در ١۵ خرداد با سرکوب شدید از طرف رژیم شاهنشاهی مواجه شد و تعداد زیادی از انقلابیون در درگیری با نیروهای امنیتی شاه به شهادت رسیدند. من در تظاهرات شهر اصفهان حضور داشتم. این تظاهرات از مدرسه صدر آغاز شد و علی‌رغم درگیری شدید میان نیروهای امنیتی با انقلابیون، هیچکس کشته نشد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان تاکید کرد: از ١۵ خرداد تا پایان ماه، تمامی بازاریان اصفهان دست به اعتصاب زدند و در اعتراض به رفتارهای رژیم شاه و دستگیری امام خمینی (ره) مغازه‌های خود را باز نکردند و به اجتماع در مساجد پرداختند تا حمایت خود از روحانیون و امام (ره) اعلام کنند. اتحادی که میان مردم در قیام ١۵ خرداد علیه رژیم طاغوت وجود داشت، بعد از جریان مصدق در سال ٣١، بی سابقه بود.

صلواتی افزود: مردم ایران ارادت خاصی نسبت به امام خمینی (ره) داشتند و به همین دلیل هنگام دستگیری ایشان دست به اعتراض و اعتصاب در شهرهای مختلف ایران زدند. همه مراجع تقلید و فقهای دینی نیز به حمایت از امام (ره) پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در قیام ١۵ خرداد مردم در اعتراض به یک مسئله مذهبی به صحنه آمدند که این باعث شکل‌گیری گروهک‌های اسلامی علیه رژیم شاهنشاهی شد. این گروه‌ها به آگاهی بخشی مردم پرداختند و باعث رشد جوانه‌های انقلاب ۵٧ شدند.

کد خبر 427042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.