مهار کامل حریق در کوه خائیز/ ۴۰ هکتار از جنگل های زاگرسی در آتش سوخت

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه آتش سوزی در کوه خائیز بطور کامل مهار شده است، گفت:آتش سوزی در وسعتی معادل یکصد هکتار رخ داده است و ۴۰ هکتار از منطقه خائیز نیز آسیب دیده است.

سید اسدالله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از مهار و خاموش شدن آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز در در ساعت ۱۳ امروز سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: آتش سوزی که از عصر پنج شنبه هشتم خرداد ۹۹ به جان مراتع و کوه‌های منطقه حفاظت شده خائیز افتاده بود و پس از چند مرحله اطفا بدلیل وجود کنده های آتشی و آتش زیر خاکستر مجدد شعله ور می‌شد سرانجام امروز ۱۳ خرداد در ساعت ۱۳ بطور کامل مهار شد.

وی افزود: آتش در وسعتی معادل یکصد هکتار اتفاق افتاد که متأسفانه ۴۰ هکتار از منطقه دچار آسیب شده است.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست استان وضعیت زیستی محل حریق را بررسی و ارائه گزارش خواهند کرد، گفت: دراین آتش سوزی به هیچکدام از کل و بزهای این منطقه بعنوان گونه شاخص جانوری آسیبی نرسیده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ضمن تشکر مجدد از تمامی طبیعت دوستانی که به هر نحو در مهار این آتش نقش داشتند گفت: هم اکنون هفت تیم شش نفره متشکل از کارشناسان و محیط بانان در کنار نیروهای مردمی برای پایش و کنترل منطقه در کوه خائیز حضور دارند ضمن اینکه تاکید شده تا اطمینان کامل از شرایط در منطقه حضور داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به تجهیز شهرستان کهگیلویه به وسایل اطفا حریق اشاره کرد وگفت: ۳۰ دستگاه فلکسی پک و ۳۰ عدد آتشکوب به شهرستان ارسال شده است ضمن اینکه در هفته آینده دو دستگاه دمنده نیز به این شهرستان ارسال می‌شود.
وی به اهدا دو دستگاه دمنده توسط یک خیر محیط زیستی به شهرستان اشاره کرد و گفت: یک خیر محیط زیستی دو دستگاه دمنده به محیط زیست اهدا کرد که هم اکنون در پاسگاه محیط بانی خائیز برای اطفا حریق است.
 

کد خبر 426942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.