در ورزش حمایت نشوید کنار می‌روید/ تغییر سلطان حسینی نقطه عطف ورزش استان بود

عضو تیم ملی دوچرخه سواری گفت: سلطان حسینی فردی بود که وقتی با او صحبت می‌کردیم، می‌گفت کار ما توسعه ورزش همگانی است و در بحث قهرمانی وظیفه نداریم و تغییر سلطان حسینی نقطه عطفی برای ورزش اصفهان است.

امیر حسین جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت خود در روزهای کرونایی، اظهار کرد: دوچرخه سواری رشته‌ای است که با مردم و هم تیمی‌ها تماس نداریم و با رعایت اصول بهداشتی تمرین می‌کنیم، شرایط برای ما فرقی نکرده و تنها مسابقات کنسل شده است.

وی افزود: به دلیل کم خطر بودن رشته دوچرخه سواری قرار بود ۲۳ خرداد یک مسابقه برگزار شود، اما فدراسیون پزشکی ورزشی موافقت نکرد و مشخص نیست مسابقات چه زمانی برگزار شود. طبق تقویم فدراسیون جهانی که مسابقات مهمی را از اواخر مرداد پیش رو داریم باید اجازه برگزاری مسابقه را بدهند.

عضو تیم ملی دوچرخه سواری با بیان اینکه به خاطر نتایج خوبی که گرفتیم باشگاه سپاهان نگاه بهتری روی رشته دوچرخه سواری دارد، خاطر نشان کرد: تیم دوچرخه سواری سپاهان بین چهار رشته ورزشی این باشگاه است که برای آسیا تلاش می‌کند، امیدوارم بتوانیم مقام اول آسیا را کسب کنیم.

جمشیدیان در خصوص جذب اسپانسر، تصریح کرد: امیدوارم زمانی که برای مسابقه می‌رویم، شناخته شویم تا اسپانسرهای خارجی را جذب کنیم. به خاطر وجود تحریم‌ها اسپانسرهای خارجی به سمت حمایت رشته‌های ورزشی ایران نمی آیند. تنها اسپانسر ما باشگاه سپاهان است که خوب نیست باشگاه تمام هزینه‌ها را بدهد، اگر اسپانسر باشد قطعات فنی و سخت افزاری را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه لوازم سخت افزاری مناسب نداریم، گفت: بالا رفتن قیمت دلار یکی از بدشانسی‌های ورزشکاران رشته دوچرخه سواری است، مبلغ قراردادها افزایش جزئی داشته، اما فایده‌ای ندارد که ما تحت فشار قرار گرفتیم و خرج زندگی از این قراردادها تأمین نمی‌شود.

عضو تیم ملی دوچرخه سواری در رابطه با شغل دوم ورزشکاران دوچرخه سواری، اظهار کرد: دوچرخه سوارانی که در سطح تاپ ایران هستند قرار دادهای متوسطی دارند، اما دیگر دوچرخه سواران از جمله من مجبور هستیم کار کنیم. زمانی که یک ورزشکار دوچرخه سواری تمرین می‌کند برای اینکه عضلات پایش نرم بماند نباید ایستاده کاری انجام دهد زیرا عضلات پا سفت می‌شود، حتی روز قبل از مسابقه به ورزشکار می‌گویند زیاد راه نرود که این موضوع شرایط سختی برای ما ایجاد کرده است.

جمشیدیان با بیان اینکه محمد سلطان حسینی توجهی به ورزشکار نمی‌کرد، خاطر نشان کرد: برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری پنجم جهان شدم و شش مدال آسیایی گرفتم، اما توجهی به من نکردند. با وجود قهرمانان متعددی که در اصفهان هستند اداره کل ورزش و جوانان حمایتی نمی‌کرد و امیدوارم ریاست جدید نگاه ویژه‌تری نسبت به ورزش داشته باشد.

وی ادامه داد: سلطان حسینی فردی بود که وقتی با او صحبت می‌کردیم، می‌گفت کار ما در زمینه ورزش همگانی است و در بحث قهرمانی وظیفه نداریم و تغییر سلطان حسینی نقطه عطفی برای ورزش اصفهان است.

عضو تیم ملی دوچرخه سواری در خصوص انتظارات خود از مدیرکل جدید ورزش اصفهان، تصریح کرد: ورزشکار قهرمان در اصفهان زیاد داریم که مدیر کل باید آنها را طبق مسابقه‌ای که در آن حضور دارند دسته بندی کنند و به ورزشکاران اهمیت دهند. دوچرخه‌ای که می‌خواهیم تهیه کنیم ۷۰ میلیون هزینه دارد، فردی که قرار داد ۵۰ میلیونی دارد چطوری دوچرخه تهیه کند، مکمل بخرد، خرج زندگی در بیاورد و بدون هیچ دغدغه‌ای تمرین کند؟

جمشیدیان افزود: تا زمانی که حمایت نشویم ورزش ما افت می‌کند و قهرمانان کنار می‌روند. در دیگر استان‌ها وقتی ورزشکار به تیم ملی دعوت می‌شود اهمیت زیادی به او می‌دهند اما در اصفهان ما برای المپیک تلاش می‌کنیم ولی هیچ توجهی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهدی ناطقی تنها کسی است که در دوچرخه سواری مشوق من بود، گفت: کسب تمام مدال‌هایم را مدیون این مربی هستم که از او و افرادی که من را حمایت کردند تشکر می‌کنم.

کد خبر 426907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.