جزئیات بسته حمایتی بخش حمل و نقل هوایی

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: برای حمایت از بخش حمل و نقل هوایی و زیربخش‌های تعریف شده آن ۲,۴۰۰ میلیارد تومان از سوی ستاد مقابله با کرونا تصویب شده و تخصیص یافته است.

به گزارش ایمنا، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: برای حمایت از بخش حمل و نقل هوایی و زیر بخش‌های تعریف شده آن ۲,۴۰۰ میلیارد تومان از سوی ستاد مقابله با کرونا تصویب شده و تخصیص یافته است و همه ایرلاین‌ها و زیر بخش‌های حمل‌ونقل هوایی می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه کارا تکمیل کنند تا بانک عامل برای تسهیلات به آن‌ها معرفی شود.

مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، درباره بسته حمایتی در نظر گرفته شده برای حوزه حمل و نقل هوایی و زیر بخش‌های آن اظهار کرد: حدود ۲,۴۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای حوزه حمل‌ونقل هوایی اختصاص پیدا کرده است و همه ایرلاین‌ها و زیر بخش‌های مرتبط با حمل و نقل هوایی مانند شرکت‌های هندلینگ، تعمیر و نگهداری هواپیما بزرگ، شرکت‌های خدمات فرودگاهی، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و … می‌توانند به سامانه کارا مراجعه کرده و نسبت به تکمیل اطلاعات‌شان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات اولیه شرکت‌های حوزه حمل و نقل هوایی از آن‌ها دریافت شده و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده است، گفت: اطلاعات اولیه این شرکت‌ها در سامانه کارا وارد شده و هر یک از زیر بخش‌های حوزه حمل‌ونقل هوایی سهمی از تسهیلات ۲۴۰۰ میلیارد تومانی تخصیص یافته دارند که پس از تکمیل اطلاعات و معرفی بانک عامل به آن‌ها اعطا خواهد شد. البته بسته به نیروی انسانی، میزان ضرر و زیان و عملکرد هر یک از شرکت‌ها اعداد و ارقام تخصیص یافته برای هر یک از آن‌ها قابل مشاهده است.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فرآیند دریافت تضامین برای دریافت تسهیلات کاملاً مطابق با قوانین و مصوبات تسهیلات کم بهره و بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا تعریف شده و شرایط و جزئیات آن به همه ایرلاین‌ها و زیر بخش‌های مختلف صنعت حمل و نقل هوایی توسط بانک عامل اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 426763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.