تحقق شهر هوشمند، واسطه‌گری‌ها را حذف می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با جاری شدن روال قانونمند و هوشمند خدماتی مانند اخذ پروانه ساختمانی، واسطه‌گری‌ها از میان برداشته می‌شود.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تاکید شورای شهر بر لزوم تقویت زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان توسط شهرداری اصفهان، اظهار کرد: ارائه خدمات حوزه شهرسازی به‌طور الکترونیک در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته امری بدیهی بوده و افراد به ندرت از طریق مراجعه حضوری به شهرداری‌ها تقاضای خود را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای دوره شورای پنجم بر هوشمندسازی شهر اصفهان تاکید شده است، افزود: هرچه خدمات الکترونیک گسترش یابند هزینه‌ها و رفت‌وآمدهای درون شهری کمتر شده و با جاری شدن روال قانونمند و هوشمند خدماتی مانند اخذ پروانه ساختمانی، واسطه‌گری‌ها از میان برداشته می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اولین گام برای تحقق شهر هوشمند، ایجاد شهرداری هوشمند است، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا ضرورت گسترش خدمات الکترونیک توسط نهادهای عمومی بیشتر احساس شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۴ خدمت شهرسازی شهرداری اصفهان با بستر الکترونیک در دسترس خواهد بود و نیازی به حضور فیزیکی متقاضیان در شهرداری نیست؛ این خدمات در آینده‌ای نزدیک به ۱۰۰ خدمت نیز افزایش خواهد یافت.

‌شهروندان باید از مزیت‌های شهر هوشمند آگاه شوند

روشن با بیان اینکه ضلع دیگر هوشمندسازی شهرها دستیابی به "شهروند الکترونیک" است، ادامه داد: شهروندان نیز باید اطلاعات کافی را در رابطه با مزیت‌های خدمات الکترونیک داشته باشند؛ تا پیش از شیوع کرونا مردم استقبال چندانی از خدمات هوشمند نمی‌کردند و شاید یکی از مزیت‌های این بیماری همین حضور نیافتن مردم در شهرداری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه حوزه اطلاع‌رسانی مدیریت شهری موظف به آگاهسازی شهروندان در خصوص خدمات الکترونیک شهرداری شده، تصریح کرد: ما اعضای شورای شهر در ملاقات‌های خود با مردم نیز شهروندان را به انجام امور مربوط به شهرداری از طریق هوشمند ترغیب می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به‌زودی یکی از مناطق ۱۵ گانه شهرداری به‌طور کامل بدون حضور ارباب رجوع و هوشمند خدمات خود را ارائه خواهد داد؛ اخیراً در جلسه‌ای با هیئت مدیره فاوا یک فرصت سه ماهه برای انتخاب یکی از شهرداری‌ها و مهیاسازی مقدمات ارائه خدمات هوشمند در آن منطقه تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع این سیاست‌ها و نیز پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای هوشمند پایدار که به تازگی رخ داده، این شهر را برای رسیدن به "شهر هوشمند" کمک خواهد کرد.

کد خبر 426757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.