وزیر بهداشت: آبرومندانه کرونا را مهار کردیم

وزیر بهداشت گفت: از امروز طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" به صورت ملی در همه شهرهای کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نمکی در آئین اعلام گسترش کشوری اجرای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت در استان سمنان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات کادر درمانی در بحران شیوع کرونا اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و مردم به میدان آمدند اما هیچکس اوج فعالیت کادر درمانی و سختی‌هایی که با وجود کمبودها کشیدند را درک نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه نظام بهداشت و سلامت کشور یکی از کارآمدترین نظام‌های کشور در کاهش مرگ و میر و ناتوانی‌ها است، ادامه داد: اما همواره به این امر اذعان داریم که این نظام چنانچه ار غالب دولتی خارج شود می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای ارتباط بیشتر و مؤثرتر با مردم ایران با توجه به وجود قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف انتخاب فردی از درون هر خانواده به عنوان رابط با نظام سلامت کشور امری ضروری است، اضافه کرد: این امر می‌تواند اعتماد بیشتری بین شهروندان و سیستم نظام سلامت ایجاد کند.

وی ادامه داد: بر این اساس راه‌اندازی "هر خانه یک پایگاه سلامت" را در دستور کار قرار دادیم و مادران در خانواده‌ها نخستین جامعه هدف اجرای این طرح هستند.

نمکی با بیان اینکه پس از ریل گذاری برنامه پرونده الکترونیک سلامت که ۵.۵ سال روی زمین مانده بود و تکمیل این پروژه، راه‌اندازی هر خانه یک پایگاه سلامت را در دستور کار دادیم، اضافه کرد: ۲۰ میلیون مادر ایرانی دراین زمینه همکار وزارت بهداشت خواهند بود.

وی با بیان اینکه قرار بود طرح ملی "هر خانه یک پایگاه سلامت" ۱۲ اسفند به صورت ملی اجرایی شود، ادامه داد: با شیوع بحران کرونا این امر به تأخیر افتاد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: پس از سه ماه تلاش شبانه‌ورزی توانستیم آبرومندانه شیوع کرونا را در کشور مهار کنیم.

وی اضافه کرد: پس از تصمیم گیری مجدد مقرر شد از روز ۱۲ خرداد طرح ملی "هر خانه یک پایگاه سلامت" اجرایی شود و تا پیش از این نیز در همدان، کاشان، سمنان و قزوین اجرایی شده است.

کد خبر 426623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.