فیلم‌سازی در انگلستان از سر گرفته می‌شود

با تدوین پروتکل‌های جدید ساخت و فیلمبرداری "بت‌من" و دیگر تولیدات سینمایی و تلویزیونی در انگلستان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از ایندی‌وایر، به لطف دستورالعمل‌های بهداشتی جدید که به تازگی تنظیم شده، صنعت فیلم و سریال سازی انگلستان از ماه آینده میلادی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. بدین ترتیب سازندگان آثار سینمایی از جمله بت من که در اواسط فیلمبرداری تعطیل شدند می‌توانند بار دیگر کار ساخت را آغاز کنند.

این دستورالعمل توسط کمیسیون فیلم بریتانیا و تحت عنوان "امنیت کاری در بحران کووید ۱۹ برای تولیدات سینمایی و تلویزیونی" نوشته شده و شامل راهکارهایی برای بازگشت امن بر سر صحنه‌های فیلمبرداری و استودیوها می‌شود. این دستورالعمل توسط دولت و سازمان‌های مختلف ایمنی و بهداشتی تأیید شده، اما تصمیم نهایی برای ادامه فعالیت بر عهده سازندگان آثار سینمایی و تلویزیونی است.

در همین حال اتحادیه نمایش بریتانیا دستورالعمل دیگری برای کار در ایمنی کامل بهداشتی در مرحله پس از تولید و جلوه‌های ویژه تدوین کرده است که شامل آزمایش‌های بهداشتی و تمرین‌های رعایت فاصله اجتماعی برای افرادی است که مجبور به کار در لوکیشن‌ها یا استودیوها هستند.

با این حال دستورالعمل جدید برای صحنه‌های فیلمبرداری کارآمدتر به نظر می‌رسد و برای تمام اعضا پشت صحنه تمرین‌هایی پیش از حضور در صحنه فیلمبرداری در نظر گرفته است. بر این اساس هر گروه فیلمسازی باید یک تیم بهداشتی در کنار خود داشته باشد و برخی آزمایش‌ها به صورت روزانه انجام شود. این دستورالعمل راهکارهایی برای جانمایی افراد پشت صحنه ارائه داده تا فاصله اجتماعی تا جای ممکن رعایت شود.

علاوه بر این کارگردانان باید زمان لازم به مدیران فیلمبرداری برای تنظیم دوربین‌ها بدهند و با تجهیزات تماس نداشته باشند. همچنین زمان و فضای لازم برای جانمایی ایمن تجهیزات فیلمسازی باید در نظر گرفته شود. این دستورالعمل توصیه می‌کند تا تعاملات برای بخش‌هایی مانند طراحی لباس، طراحی صحنه، گریم و غیره به حداقل کاهش یابد.

آدریان ووتن، مدیر کمیسیون فیلم بریتانیا درباره این دستورالعمل‌ها گفت: "صنعت فیلم‌سازی به شدت مشتاق ساخت آثار جدید است، اما ادامه کار بدون نقشه برای چگونگی انجام این کار در شرایطی که تهدیدی به نام ویروس کرونا وجود دارد غیر ممکن است. در دستورالعمل جدید آخرین توصیه‌های دولت و متخصصان پزشکی را منتقل ساخته‌ایم ضمن اینکه آن را مرتب به‌روزرسانی خواهیم کرد".

کد خبر 426612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.