ارسال هزار و ۹۲۰ اثر به مسابقه "حقوق کودک از نگاه کودک"

دبیر مسابقه نقاشی حقوق کودک از نگاه کودک،گفت: تا پایان فرصت ارسال آثار نقاشی، تعداد یک هزار و ۹۲۰ اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.

به گزارش ایمنا، محمد شریف شاهی با اشاره به اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه مسابقه "حقوق کودک از نگاه کودک" توسط یک هزار و ۷۹۰ هنرمند کودک از بیش از یکصد شهر و روستای ایران است، اظهار کرد: بیشترین آثار از اصفهان، تبریز، خرم آباد، کنگان، کرمان، بوشهر، جهرم و زاهدان به دبیرخانه مسابقه رسیده است. تقریباً از تمام استان‌های کشور در این مسابقه شرکت شده است.

وی ادامه داد: هدف از این مسابقه که با همکاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و انجمن علمی حقوق کودک ایران برگزار می‌شود، ترویج گفتمان حقوق کودک در خانواده و جامعه و ارتقا آگاهی، رعایت و تضمین حقوق کودکان است.

دبیر مسابقه نقاشی "حقوق کودک از نگاه کودک" افزود: آثار ارسالی شامل نقاشی کودکان از مصادیق مختلف حق‌های کودک شامل حق حیات، حق سلامت، حق آموزش، حق زندگی خانوادگی، حق شادی و بازی و غیره است که از نظر تعداد شرکت کنندگان و کیفیت آثار دریافتی سطح این مسابقه مطلوب ارزیابی می‌شود.

آثار ارسال شده به دبیرخانه مسابقه در دو مرحله داوری می‌شود. در مرحله اول از مجموع کل آثار تعداد ۲۰۰ اثر برگزیده شده و برای برگزاری نمایشگاه انتخاب می‌شود. نتایج داوری ۲۳ خردادماه همزمان با "روز جهانی مبارزه با کار کودکان" اعلام می‌شود.

همچنین در مرحله دوم از مجموع ۲۰۰ اثر راه یافته به بخش نمایشگاه، ۵۰ اثر به عنوان آثار نهایی برای انتشار کتابی با موضوع حقوق کودکان انتخاب می‌شود. به ۵۰ اثر نهایی جوایزی تعلق می‌گیرد. البته از سه اثر اول به طور ویژه تقدیر می‌شود.

کد خبر 426587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 0
    امیدوارم نتایج در رده سنی های مختلفی انتخاب و داوری شوند. و عادلانه باشد