۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‎‌زایی در نجف‌آباد پرداخت شد

رئیس کمیته امداد شهرستان نجف آباد گفت: سال گذشته بیش از ۱۶ میلیارد تومان انواع تسهیلات اشتغال‌زایی با نرخ سود دو تا چهار درصد در قالب بیش از چهارصد طرح به افراد تحت پوشش این مجموعه پرداخت شده است.

‌علی طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد اظهار کرد: این تسهیلات در سه حالت تخصیص به طرح‌های اشتغال‌زایی، ارائه تسهیلات به ازای اشتغال‌زایی برای هر مددجو یا معافیت کارفرما از پرداخت حق بیمه به مدت دو سال است که در بخش آخر بیش از نود میلیون تومان هزینه شده است.

طالبی با اشاره به انجام آموزش‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان با مجموع هزینه ۱۴۲ میلیون تومان و معرفی بیش از ۱۴۰ مددجو یا عضو خانواده آن‌ها به کاریابی‌ها در همین بازه زمانی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت با کارمزد دو درصد و تسهیلات بانک‌های طرف قرارداد به صورت چهار درصدی محاسبه شده و زمان بازپرداخت نیز طی سال جاری از پنج به هفت سال افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیته امداد نجف آباد با اشاره به پرداخت کمک بلاعوض به حدود ۲۰۰ نوعروس تحت پوشش یا زنان سرپرست خانوار در حال ازدواج مجدد به میزان یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان اظهار کرد: پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان به منظور تأمین هزینه کرایه منزل و پیگیری معافیت یا جابجایی به نزدیک‌ترین یگان خدمتی بیش از چهل سرباز از خانواده‌های تحت‌پوشش از دیگر کارهای صورت گرفته در این مدت است.

طالبی به حمایت کمیته امداد شهرستان از یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز و ۳۰۰ دانشجو با مجموع کمک ۴۹۰ میلیون تومان در طول یک سال اخیر سخن گفت و ادامه داد: طی حدود دو هزار و ۲۰۰ مراجعه موردی نیازمندان به کمیته امداد شهرستان در سال گذشته نیز که در موضوعاتی مانند هزینه درمان یا تأمین شهریه تحصیل صورت گرفت، در مجموع نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به ثبت رسیده است.

کد خبر 426566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.