کرونا به مدیران یاد داد، فوتبالی باشند/دنیا رعایت می‌کند، پس ما هم می‌توانیم

دروازبان سابق تیم ملی و پرسپولیس گفت: اگر ادامه بازی‌ها باقی مانده را انجام ندهیم و لیگ همین جا مختومه اعلام شود، مشکلات زیادی گریبان‌گیر فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها خواهد شد.

نکیسا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی سازمان لیگ و اینکه آیا امکان اجرای آن فراهم است یا خیر، اظهار کرد: دنیا این موارد را رعایت می‌کند، پس ما هم می‌توانیم. باید پرسید قابلیت باشگاه‌های ایران کمتر از سایر کشورها است؟ به اعتقاد من به لحاظ امکانات پزشکی ورزشی شرایط کشور مطلوب است.

وی افزود: حتماً امکان برگزاری لیگ وجود دارد. در حال حاضر استقلال، سپاهان و پدیده امکانات خوبی را فراهم کرده‌اند و خیلی راحت می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

اگر لیگ مختومه شود، مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید

دروازبان سابق تیم ملی و پرسپولیس با اشاره به مشکلات ناشی از تعطیلی لیگ، خاطرنشان کرد: اگر ادامه بازی‌ها را انجام نشود و لیگ مختومه اعلام شود، مشکلات زیادی گریبان‌گیر فدراسیون، سازمان لیگ، تیم‌ها و باشگاه‌ها خواهد شد. بسیاری ادعا می‌کنند که می‌توانستیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرم و تعدادی از تیم‌ها می‌گویند به لیگ دسته یک سقوط نمی‌کردیم. این موضع مشکلات زیادی را در فوتبال کشور به وجود می‌آورد.

نکیسا با بیان اینکه قانون مقطعی بهتر از بی‌قانونی است، در خصوص مخالفان ادامه لیگ، تصریح کرد: قانونی که در شرایط فشرده و کاملاً آنی وضع شود از بی‌قانونی بهتر است. وقتی مرجعی به نام ستاد مقابله با کرونا تصمیمی را اتخاذ می‌کند دیگران ملزم به تمکین از این تصمیم هستند.

وی اضافه کرد: اینکه دوستان منافعی دارند و ادامه می‌دهند یا نمی‌دهند را نمی‌دانم چون تصمیم گیرنده کلان در ورزش نیستم. اما شخصی که وارد حیطه ورزش از جمله باشگاه‌داری، مدیرعاملی یا سمت‌های کلان‌تر می‌شود، باید خود را برای این بحران‌ها آماده کند.

قهرمانی پرسپولیس محرز است

دروازبان سابق تیم ملی و پرسپولیس بر اهمیت فوتبالی بودن مدیران باشگاه‌ها، گفت: به نظر من شیوع ویروس کرونا به بسیاری از مدیران ما یاد داد که باید فوتبالی باشید تا وارد فوتبال شوید.

وی ادامه داد: فرد آشنا به فوتبال راحت می‌تواند این فضا را مدیریت کند، اما اشخاصی که از بیرون آمده اند و سابقه مربیگری، مدیرعاملی و بازی کردن در فوتبال را ندارند به مشکل و چالش بر می‌خورند، چون مدیریت بحران فوتبالی را بلد نیستند.

وی افزود: فکر می‌کنم مدیرعاملان یا سرمربیانی که سال‌ها فوتبال بازی کردند و دستی در آتش داشته‌اند، از پس مدیریت این بحران با موفقیت بر خواهند آمد.

نکیسا در پاسخ به این سوال که آیا با شرایط موجود قهرمانی پرسپولیس را حتمی می‌داند یا خیر، اظهار کرد: با توجه به فضا و اختلاف امتیازی که وجود دارد، می‌شود گفت قهرمانی پرسپولیس تقریباً محرز است.

کد خبر 426560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.