اصفهان‌نما بیشترین خدمات را با کمترین حضور ارائه می‌دهد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اخیراً سیاست "شهر با چند کلیک" در راستای تعالی خدمات شهرسازی به‌صورت نرم‌افزاری و الکترونیکی ارائه شده تا برخی از خدمات شهرداری در این حوزه حتی تا مرحله اخذ پروانه نیز با کمترین نیاز به حضور شهروندان در محل شهرداری‌ها ارائه شود.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ارائه تخصصی‌ترین خدمات شهرداری اصفهان از طریق اصفهان نما اظهار کرد: استفاده از خدمات الکرونیک ضرورتی است که لزوم توجه به آن تنها خاص شهرداری نیست و تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان باید به سمت گسترش این خدمات پیش بروند.

وی با بیان اینکه گسترش خدمات الکترونیک سبب می‌شود مردم کمترین نیاز را برای حضور فیزیکی در شهرداری‌ها داشته باشند، افزود: با شیوع کرونا ضرورت توجه به ارائه خدمات الکترونیک بیش از پیش احساس شد؛ مدیران شهری برای خدمات پرداخت و سایر خدمات موردنیاز شهروندان و حتی برگزاری جلسات خود گرایش بیشتری به گسترش زیرساخت‌های مجازی پیدا کرده‌اند که مزیت آن کمترین حضور و بیشترین صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه خدمات الکترونیک باید در دستورکار تمام دستگاه‌ها و در اولویت سیاستگذاران کلان کشور قرار گیرد، تصریح کرد: در شهرداری بیشترین مراجعه مردمی برای استعلامات یا خدمات مربوط به پروانه‌های ساختمانی است که حضور در شهرداری‌ها مردم را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند.

وی با اشاره به تجربه مثبت شهرداری اصفهان در ارائه خدمات "سرای هشت" ادامه داد: اخیراً سیاست "شهر با چند کلیک" در راستای تعالی خدمات شهرسازی به‌صورت نرم‌افزاری و الکترونیکی ارائه شده تا برخی از خدمات شهرداری در این حوزه حتی تا مرحله اخذ پروانه نیز با کمترین نیاز به حضور شهروندان در محل شهرداری‌ها ارائه شود.

برشان خاطرنشان کرد: پیشتر ارائه برخی خدمات شهرداری با هدف تسهیل در این زمینه به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد که به وسیله آن مراجعه به شهرداری‌ها کاهش پیدا کند اما مشکلات تازه‌ای در این دفاتر برای مردم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با گسترش فعالیت‌های اینترنتی، تعرفه خدمات مصوب، صریح و روشن و در نتیجه کاملاً شفاف در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: هرچه تعرفه‌های سلیقه‌ای کاهش یافته، در مقابل خدمات الکترونیک گسترده شود و نرخ‌های مصوب بیشتری برای ارائه خدمات به تصویب برسد، شفافیت و مبارزه با سوءاستفاده‌های احتمالی در شهرداری بیشتر خواهد شد.

کد خبر 426255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.