ارائه خدمات الکترونیکی به نفع شهرداری و شهروندان است

یک کارشناس شهرسازی گفت: در نظر گرفتن درصدی تخفیف برای ارائه خدمات شهری در صورت انجام غیرحضوری و تبلیغ و آگاه سازی مردم از طریق رسانه ملی دو روشی است که شهرداری می‌تواند شهروندان را ترغیب به استفاده از خدمات الکترونیک کند.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بحث هوشمندسازی (smart city) باید علاوه بر فراهم کردن بستری هوشمند، کاربران هوشمندی نیز تربیت کنیم، اما تربیت این کاربران هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان در راستای هوشمندسازی شهری، گامی در راستای بسترسازی برداشته و بخشی از این مسیر را با ارائه امکانات در قالب یک بستر الکترونیکی جلو برده است، اما باید یکپارچگی خدمات را نیز در کنار آن داشته باشد.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: شهرداری با ارائه این خدمات به صورت الکترونیک، می‌تواند هم به لحاظ مدیریتی نسبت به زوایا و اتفاقات مختلف شهر اشراف داشته باشد و هم آسایش و رفاه را برای شهروندان خود فراهم کند.

مؤمنی با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید در اولین فرصت فعالیت خود در حوزه آموزش را آغاز کند، تصریح کرد: شهرداری باید برای خدمات ارائه شده، آموزش لازم را به صورت تبلیغات، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و ارائه تمامی برنامه‌های آموزشی از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بستر هوشمندسازی فراهم شده، اما اقدامات جدی در حوزه آموزش باید صورت بگیرد، به طور مثال هنوز بسیاری از شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی مراجعه حضوری دارند و از روش سنتی برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند زیرا آموزش لازم در این زمینه را ندیده‌اند.

این کارشناس شهرسازی عنوان کرد: در نظر گرفتن درصدی تخفیف برای ارائه خدمات شهری در صورت انجام غیرحضوری و تبلیغ و آگاه سازی مردم از طریق رسانه ملی دو روشی است که شهرداری می‌تواند شهروندان را ترغیب به استفاده از خدمات الکترونیک کند.

وی گفت: در صورت در نظر گرفتن درصدی تخفیف برای ارائه خدمات شهری، شهروندان ترغیب به استفاده از خدمات الکترونیک شده و در صدد یادگیری روش انجام آن بر می‌آیند.

مؤمنی با بیان اینکه شهرداری با کمک بازوی رسانه و از طریق شبکه اصفهان نیز می‌تواند برنامه‌های آموزشی داشته باشد و اطلاع رسانی کند؛ اظهار کرد: امروزه تلویزیون، رادیو و شبکه‌های مجازی بخش مهمی از زندگی شهروندان است و انجام این اقدام می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: ارائه خدمات شهری به صورت الکترونیک و استفاده شهروندان از این خدمات به نفع همه است.

کد خبر 426254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.