آقازاده‌ها با قورباغه می‌آیند

به نظر می‌رسد سریال‌هایی که در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شوند، در زمینه جذب مخاطب روند موفقیت را به سرعت طی کرده و از این لحاظ در رقابت با مجموعه‌هایی که در رسانه ملی تولید می‌شوند گوی سبقت را ربوده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تمایل مخاطبان به تماشای سریال‌های شبکه خانگی، دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن را می‌توان دسترسی آسان به این مجموعه‌ها دانست. برای تماشای این سریال دیگر لازم نیست مخاطبان تا یک روز و ساعت مشخص صبر نمایند، با استفاده از وی او دی‌ها می‌توان این مجموعه‌ها را حتی روی گوشی تلفن همراه هم به تماشا نشست.

مخاطبان شبکه نمایش خانگی از تماشای اجباری حجم انبوهی از پیام‌های بازرگانی در میان پخش سریال هم رها شده‌اند و می‌توانند با خیال آسوده بدون آنکه رشته داستان از دستشان در برود سریالشان را دنبال کنند. علاوه بر این‌ها، بازیگران مجموعه‌های نمایش خانگی بیشتر از بازیگران سینما هستند و طرفداران بیشتری نسبت به هنرپیشه‌های ثابت و تکراری تلویزیون دارند.

در نهایت بسیاری از خط قرمزهای رسانه ملی که بر سریال‌های تلویزیونی اعمال می شود در مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی وجود ندارد و داستان و رنگ و لعاب این مجموعه‌ها برای مخاطب از جذابیت بیشتری برخوردار است.

مدتی است که فیلمبرداری سریال‌هایی که به دلیل شروع ویروس کرونا نیمه تمام مانده بود، آغاز شده و به زودی فیلمبرداری چند سریال تازه شبکه نمایش خانگی هم آغاز می‌شود. در ادامه مروری خواهیم داشت بر مجموعه‌هایی که به زودی وارد شبکه نمایش خانگی می‌شوند و جان تازه‌ای به آن می‌بخشند.

قورباغه با برگ برنده‌ای به نام نوید محمدزاده

قورباغه نام مجموعه‌ای است به کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی علی اسد زاده که فیلمبرداری آن از بهار ۹۸ آغاز شد و پس از توقف به دلیل شیوع کرونا، بار دیگر این روزها تصویربرداری آن از سر گرفته شده است. سیدی که پیش از این ساخت پنج فیلم سینمایی آفریقا، سیزده، اعترافات ذهن خطرناک من، خشم و هیاهو و فیلم تحسین شده مغزهای کوچک زنگ زده را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده، برای نخستین بار سریال سازی را با سریال قورباغه تجربه می‌کند.

شاید بتوان قورباغه را بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین پروژه تولید سریال در شبکه نمایش خانگی دانست که تقریباً دو سال زمان برد تا به مرحله پخش برسد. شاید بتوان برگ برنده این مجموعه را کارگردانی سیدی و ترکیب بازیگران آن دانست. نوید محمد زاده، با قورباغه، برای اولین بار حضور در یک سریال را تجربه می‌کند و ترکیب این بازیگر و کارگردانی سیدی، پیش از این امتحان خود را در دو فیلم خشم و هیاهو و مغزهای کوچک زنگ زده، پس داده‌اند.

علاوه بر محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی، سحر دولتشاهی، نوید پورفرج، محمد امین شعرباف، نیما مظاهری، مهران غفوریان، آناهیتا افشار و هومن سیدی در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند. قورباغه داستانی درام و اجتماعی دارد و به بیان مشکلات جامعه و تأثیرات آن روی هر فرد می‌پردازد. در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: "من همیشه یه صندلی و اسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بسته اس و نمی تونم نفس بکشم، انگار همه این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا را می بینم که در حال مردنم."

در برخی از خبرها آمده بود که نوید محمدزاده قراردادی ۱۲ ماهه را به مبلغ هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با سرمایه‌گذار این سریال امضا کرده که طی آن حتی در ماه‌هایی که مشغول بازی در سریال نیست حق بازی در هیچ فیلم، تئاتر و کار دیگری را ندارد که این خبر به سرعت تکذیب شد.

قورباغه از تابستان ۹۹ وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

آقازاده و روایت قصه‌ای پر التهاب

بهرنگ توفیقی که حالا دیگر نام شناخته شده‌ای در عرصه سریال سازی است و آثاری همچون انقلاب زیبا، آمین، پشت بام تهران، زیر پای مادر، عقیق، پدر و بر سر دو راهی را در کارنامه خود دارد حالا با سوژه‌ای ملتهب و سیاسی حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه می‌کند. توفیقی و حامد عنقا که تجربه‌های مشترکی چون سریال پدر، بر سر دوراهی و انقلاب زیبا را برای خود به ثبت رسانده‌اند، در جدیدترین تجربه همکاری برای نمایش خانگی، سریال آقازاده را جلوی دوربین بردند. این بار عنقا در مقام نویسنده و تهیه کننده، توفیقی را همراهی می‌کند.

این سریال، قصه‌ای پرالتهاب و جذاب را روایت می‌کند که نام شخصیت آن حامد است. عنقا در گفتگویی که از او منتشر شد پیرامون داستان این مجموعه گفت: " آقازاده همانطور که از اسمش بر می‌آید، گزارشی بی پرده و مستند از اتفاقات دو سال اخیر در پهنه سیاست و اقتصاد است که فکر می‌کنم برای خیلی‌ها دردآور باشد و می‌تواند بخشی از آدم‌های مؤثر در کشور را آزار دهد. تصویری که از مفاسد اقتصادی، زد و بندهای سیاسی و مشکلات اخلاقی بخشی از جامعه اجرایی وجود دارد، تخیلی و فانتزی است. ما در آقازاده سعی کردیم با این موضوع واقعی برخورد کنیم تا مردم ببینند واقعاً در پشت پرده سیاست چه اتفاقی می‌افتد. "

امیر آقایی، نیکی کریمی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، امین تارخ، مهدی سلطانی، جمشید هاشم پور، لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، دیبا زاهدی، مهدی کوشکی، سامیه لک، کاوه خداشناس، محمد حسین لطیفی، مسعود فروتن، سعید داخ و سینا مهراد در نقش حامد، در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.

آقازاده روزهای آخر فیلمبرداری را می‌گذراند و به زودی از شبکه نمایش خانگی روانه پخش می‌شود.

گیسو و عاشقانه‌ای دیگر

به نظر می‌رسد حالا دیگر منوچهر هادی راه و رسم ساخت سریال‌های پرمخاطب را در شبکه نمایش خانگی بخوبی یاد گرفته است. حضور بازیگران چهره و شناخته شده، زندگی‌های پر زرق و برق، ویلاهای لوکس، اتومبیل‌های گران‌قیمت و لباس‌های فاخر محتویات سریال‌های هادی را شکل می‌دهند تا مخاطب را با ظاهر اثر به پیگیری وادار کند. عاشقانه با بازی محمدرضا گلزار و مهناز افشار، اولین ساخته این کارگردان برای شبکه نمایش خانگی بود. او این روزها مجموعه دل را با همان سبک و سیاق در حال پخش از شبکه نمایش خانگی دارد، هرچند دل به لحاظ کیفی و داستان، چند سر و گردن از عاشقانه پایین‌تر است و خیلی در جذب مخاطب موفق عمل نکرده است.

هادی این روزها مراحل آخر پیش تولید سریال عاشقانه ۲ با نام گیسو را می‌گذراند تا آن را به زودی جلوی دوربین ببرد. گیسو درامی معمایی با رویکردهای اجتماعی از جمله پولشویی است و با توجه به ساخت سریال‌های مختلفی که روابط رومانتیک در آنها محور اصلی بوده، در این فصل در جهت ارتباط با مخاطب، تحولی اساسی در داستان صورت گرفته است.

تا کنون حضور محمدرضا گلزار برای حضور در گیسو قطعی شده است. حالا باید منتظر ماند و دید آیا گیسو می‌تواند موفقیت عاشقانه را تکرار کند یا نه.

سیاوش و تجربه‌ای تازه از نیما اقلیما

سیاوش را می‌توان بی سر و صدا ترین تولید جدید شبکه نمایش خانگی دانست. کارگردانی این مجموعه را نیما اقلیما و تهیه کنندگی آن را مهدی یاری بر عهده دارد. اقلیما پیش از این فیلم سینمایی امیر را کارگردانی کرده بود، فیلمی تحسین برانگیز که هرچند در اکران عمومی موفق نبود، اما توانست جوایز معتبری را در جشنواره‌های معتبر خارجی از آن خود کند. بازیگران امیر، چیزی حدود شش ماه تمرین داشتند تا بازی آنها با کارهای قبلی شأن متفاوت باشد.

حالا اقلیما با سیاوش به شبکه نمایش خانگی می‌آید تا خود را در عرصه سریال سازی نیز محک می‌زند. این مجموعه پیش از عید در سکوت کامل خبری جلوی دوربین رفت و هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشده است. میلاد کی مرام، نقش اصلی سیاوش را بر عهده دارد و به غیر از او امیر جعفری، جواد خواجوی و محیا دهقانی نیز در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند. فیلمبرداری این سریال با شیوع ویروس کرونا متوقف شد و به زودی دوباره در روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد. بخشی از سیاوش در کشور ترکیه می‌گذرد که با توجه به بسته شدن مرزها، احتمال تغییر در داستان وجود دارد.

کد خبر 426155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.