حکم سنگین برای بازیکن ۱۷ ساله / ستاره فوتسال ایران در آستانه پیوستن به لیگ پرتغال

تمجید رسانه‌های اسپانیایی از کودک ایرانی و کرونا گرفتن ستاره کشتی‌گیر مطرح جهان، تا کوچ ستاره فوتسال و حواشی نقل و انتقالاتی اطراف آزمون، بخشی از مهمترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* آرات حسینی کودک با استعداد که این روزها حواشی زیادی را در فضای مجازی داشته و از علاقه خود به فوتبال گفته بود، سوژه نشریه‌های معتبر فوتبالی شده است. رسانه اسپانیایی مارکا اسپانیا با انتشار ویدئوی روپایی زدن آرات، طی گزارشی از این استعداد فوتبالی به طور ویژه تمجید کرد

* بافتیمی گومیس مهاجم فرانسوی تیم فوتبال الهلال عربستان که قرنطینه خود را در فرانسه سپری می‌کند این روزها پلاک خودروی شخصی اش را به نام لقبش تغییر داده است. در عربستان سعودی هواداران او به خاطر سبک بازی و قیافه ظاهری اش را شیر می‌نامند و همین مورد باعث شده است تا لقب خود را به همراه خودروی خود به یدک بکشد

* آندره آ استراماچونی که در ابتدای لیگ نوزدهم هدایت تیم فوتبال استقلال تهران را بر عهده داشت؛ به دلیل پرداخت نامطلوب حقوق خود از سوی مدیران این باشگاه در نیم فصل از سمت خود کناره گیری کرد. حالا شنیده شده که سران باشگاه النصر عربستان قصد دارند این مربی ایتالیایی را که سابقه هدایت تیم اینتر میلان را نیز در کارنامه خود دارد به خدمت بگیرند

* جردن دیاکیزه، مدافع آکادمی باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی جوانان فرانسه در سن ۲۴ سالگی درگذشت. این بازیکن که از تابستان ۲۰۱۹ عضوی از تیم آماتور آ اس فوریانی فرانسه بود از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ عضوی از تیم ب پاری سن ژرمن بود و سه بار برای تیم ملی جوانان فرانسه به میدان رفت.

* پس از آنکه مادر رونالدو (ستاره تیم فوتبال یوونتوس)، به دلیل مشکلات قلبی از بیمارستان مرخص شد، اکنون به بهبودی کامل رسیده است. او در اقدامی عجیب جورجینیا رودریگز (نامزد رونالدو) را از صفحه مجازی خود unfollow کرد. این اقدام او موجب اختلافات شدیدی میان آن‌ها شد.

* پس از تعویق بازی‌های المپیک و تدوین چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی، برخی از کشتی گیران که به نظر می‌رسید به دوران بازنشستگی نزدیک شده اند بدشان نمی‌آید شانس خود را بار دیگر برای بازگشت به میادین امتحان کنند. بر همین اساس صحبت‌هایی از بازگشت رضا یزدانی و مسعود اسماعیل پور ۲ کشتی گیر جویباری عنوان دار جهان مطرح شده است.

* سردار آزمون بازیکن ایرانی تیم فوتبال زنیت در تیررس تیم فوتبال اورتون انگلیس قرار گرفته است. به غیر از اورتون تیم‌های ناپولی ایتالیا، اتلتیکو مادرید اسپانیا، آرسنال انگلیس و … خواهان عقد قرارداد با سردار ایرانی هستند.

* حسین طیبی بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان که در تیم غیرت قزاقستان بازی می‌کند، آخر این فصل قراردادش با این باشگاه به پایان خواهد رسید. از باشگاه بنفیکاپرتغال به عنوان مقصد بعدی ستاره فوتسال ایرانی نام برده می‌شود. مسئولان تیم فوتسال غیرت به پاس تلاش‌های طیبی برای این تیم لباس قزاق‌ها را به او اهدا کردند.

* سایت ترانسفرمارکت لیست ارزشمندترین بازیکنان آسیایی حاضر در رقابت‌های اروپایی را منتشر کرد. بر این اساس سردار آزمون ملی پوش ایرانی تیم فوتبال زنیت با ارزشی معادل ۱۴/۵ میلیون یورو سوم است. در این جدول که از سوی ترانسفرمارکت منتشر شده، سون هیونگ مین ستاره کره‌ای تیم فوتبال تاتنهام با ۶۴ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن آسیایی حاضر در لیگ‌های اروپایی است.

* خانه کشتی شهید صدرزاده محل تمرین تیم‌های ملی کشتی و مجموعه اداری فدراسیون کشتی به علت فرسوده بودن دچار آتش سوزی شد. این آتش سوزی به علت اتصالی در سیم‌های برق سه فاز اتفاق افتاده است.

* احسان پهلوان بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن ایران که در نظرسنجی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره بهترین هافبک لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۶ حضور داشت؛ با آرای کاربران این سایت توانست با کسب ۴۱ درصد عنوان بهترین هافبک را کسب کند.

* پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، اکثر کشورها رقابت‌های ورزشی خود از جمله فوتبال را تعطیل کردند. در همین حال بنا بر گزارش ال موندو، نخست وزیر اسپانیا مجوز از سرگیری رقابت‌های فوتبال (لالیگا) از تاریخ ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) را صادر کرد.

* عبدالرشید سعدالله‌یف یکی از بهترین کشتی‌گیران آزاد جهان در پیامی در اینستاگرام خود ضمن اعلام اینکه به کرونا مبتلا شده از مردم کشورش درخواست کرد در منزل خود بمانند تا این ویروس مهار شود.

* کاوه رضایی در رادار نانت فرانسه قرارگرفته است و به همین خاطر احتمال دارد بعد از حضوری موفق در لیگ بلژیک، در لیگ فرانسه موسوم به لوشامپیونه به عنوان بازیکن تیم نانت حضور یابد.

* فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا برای علاقه مندان به این رشته ورزشی قصد دارد مسابقات کشوری را به صورت آنلاین برگزار کند. این دوره از مسابقات به صورت رایگان است و شرکت‌کنندگان از تاریخ اول تا ۳۱ ژوئن فرصت ثبت‌نام خواهند داشت.

* اتحادیه فوتبال فرانسه در بررسی پرونده یکی از بازیکنان آماتور این کشور، جریمه سنگینی را برای یک بازیکن ۱۷ ساله در نظر گرفته است. بازیکن تیم وینتا در لیگ‌های محلی فرانسه در حین بازی، با داور مسابقه به درگیری فیزیکی پرداخت و پس از گذشت چند ماه از این موضوع، اتحادیه فوتبال فرانسه این بازیکن را به مدت ۱۲ سال از انجام هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کرد.

* میلان مرداکوویچ بازیکن اسبق تیم فوتبال پارتیزان بلگراد صربستان اقدام به خودکشی کرد. مرداکوویچ ۳۸ سال سن داشت و در حالی که به همراه نامزد خود در یک آپارتمان زندگی می‌کرد با شلیک گلوله به سرش اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد. همچنین او سابقه حضور در تیم ملی فوتبال صربستان را نیز در کارنامه خود دارد.

* باشگاه السد که یکی از تیم‌های قدرتمند در لیگ ستارگان قطر به حساب می‌آید و بازیکنان سرشناسی را در ترکیب خود جای داده است، این روزها به دنبال جذب مسوت اوزیل ستاره تیم فوتبال آرسنال است. در حال حاضر هدایت این تیم قطری را ژاوی ستاره اسبق تیم فوتبال بارسلونا برعهده دارد و می‌خواهد برای بهبود کیفیت خط میانی خود اوزیل را به تیمش بیاورد.

* احسان حدادی پرتابگر المپیکی کشورمان که مدتی پیش توانست ویروس کرونا را شکست دهد به مسابقات بین المللی دو و میدانی در مجارستان دعوت شده و قصد دارد در این رقابت‌ها شرکت کند. زمان مسابقات بین المللی دو و میدانی مجارستان اواخر مرداد ماه (۲۰ آگوست) است و این اولین مسابقه‌ای محسوب می‌شود که بعد از تعطیلی رقابت‌ها به علت شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد

* تیم ملی بسکتبال کشورمان درمسابقات انتخابی کاپ ۲۰۲۱ آسیا در گروه E باید با تیم‌های عربستان، سوریه و قطر رقابت کند. خالد عبدالجبار ستاره تیم ملی بسکتبال عربستاندر گفتگو با سایت فدراسیون جهانی بسکتبال ضمن تعریف و تمجید از تیم ملی بسکتبال ایران هدفش را شکست ایران عنوان کرد.

* لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا تاکنون ۹۸۶ گل و پاس گل را به نام خود ثبت کرده و فاصله زیادی تا اینکه این عدد را به رکورد هزار برساند ندارد. با توجه به ازسرگیری مسابقات فوتبال در اسپانیا (لالیگا) این ستاره آرژانتینی می‌تواند در همین فصل به رکورد ۱۰۰۰ گل و پاس گل در طول دوران حرفه‌ای خود برسد.

* سامان قدوس لژیونر فوتبال کشورمان که سال گذشته و قبل از پیوستن به تیم آمیان فرانسه با باشگاه اوئسکای اسپانیا قرارداد داخلی امضا کرده بود که در نهایت با شکایت این باشگاه در فیفا مواجه شد. فیفا، قدوس را چند ماه محروم و مبلغ ۴ میلیون یورو جریمه کرد. همچنین باشگاه اوسترشوندس سوئد هم از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد. جلسه دادگاه CAS پیرامون همین موضوع برگزار شد و قدوس در این جلسه اظهار داشت: من برای امضای قرارداد با اوئسکا تحت فشار قرار گرفته بودم و نمی‌دانستم قراردادی میان اوسترشوندس و این باشگاه اسپانیایی وجود دارد.

کد خبر 426132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.