بهره برداری از بیمارستان های میلاد نیازمند سرمایه‌گذار است/مجوز جذب نیرو را گرفتیم

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای بهره‌برداری از هشت بیمارستان میلاد در کشور منتظر سرمایه گذار هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سالاری شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در بخش پرسش و پاسخ در خصوص تصمیم گیری نهایی درباره راه‌اندازی بیمارستان میلاد اصفهان اظهار کرد: هشت پروژه از این دست در کشور داریم که قرار بود سرمایه گذار خارجی آنها را به بهره برداری برساند اما به دلایلی سرمایه گذار حضور نیافت و منتظر سرمایه گذار برای اجرای این پروژه هستیم.

وی در خصوص بیمه بیکاری بحران کرونا نیز گفت: فهرست مشمولان را وزارت کار به تأمین اجتماعی ارسال و تأمین اجتماعی پس از بررسی لیست متقاضیان را به همراه شماره حساب به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌کنیم که برای اسفند در این زمینه ۲۴۰ هزار نفر را در دستور کار پرداخت داریم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه در خصوص وضعیت مراکز درمانی استان اصفهان در صورت وقوع موج دوم کرونا اظهار کرد: چنانچه استاندار کمبودی را اعلام کند برطرف خواهد شد اما به نظر می‌رسد بیشتر از سهم خود در موج اول خدمات ارائه داده ایم.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی بیماران مبتلا به کرونا در کشور برای درمان هزینه‌ای پرداخت نکرده اند، گفت: این هزینه‌ها توسط سازمان تأمین شده است.

سالاری با بیان اینکه اجازه استخدام نیرو در سازمان اخذ شده است، گفت: اولویت جذب نخبگان است و با استفاده از آزمون و مصاحبه و سابقه کاری جذب نیرو خواهیم داشت.

وی در خصوص سرنوشت هتل‌های هما در اصفهان گفت: اولویت اول ما در صرف منابع پرداخت مستمری‌ها، مراکز درمانی و بخشی برای عمران است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص روند تخصیص تسهیلات به بازنشستگان استان اصفهان گفت: برای این امر ۲,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری اختصاص داده‌ایم که پرداخت آن از شنبه هفته آینده انجام می‌شود.

وی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همه دولت عزم خود را برای تحقق این امر جزم کرده، برای این امر واگذاری درصدی از سهام تعدادی از شرکت‌ها در دستور کار است و وزارت اقتصاد در این زمینه همکاری خوبی را داشته است. سالاری با تاکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی آمادگی دارد سرمایه‌گذاری قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران را عهده دار شود، گفت: این موضوع را از سه ماه گذشته به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌ایم.

وی در خصوص پرداخت بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی گفت: سال گذشته حدود هشت هزار میلیارد تومان از مطالبات دولت پرداخت شد، در سال جاری همسان سازی را برای پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به صورت سهام در دستور کار داریم البته دولت در این زمینه مجاز است اما مکلف نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: همه مطالبات مراکز درمانی از سوی تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 426043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.