سومین کشتی اهدایی هند به افغانستان از بندر شهید بهشتی تخلیه شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین کشتی حامل محموله گندم، روز گذشته با ۲۵۰ کانتینر ۲۰ فوت با وزن بالغ بر شش هزار تن وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد و عملیات تخلیه آن آغاز شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی درباره ورود محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: سومین بخش از محموله ۷۵ هزار تنی گندم ترانزیتی در قالب سری جدید کمک‌های انسان دوستانه کشور هند به افغانستان از طریق بزرگترین بندر اقیانوسی کشور وارد و عملیات تخلیه آن به پایان رسید.

وی افزود: در روزهای پایانی فروردین ماه و ابتدای اردیبهشت ماه امسال دو محموله گندم در مجموع به وزن ۱۵ هزار تن از هند وارد بندر چابهار شد. سومین کشتی حامل محموله گندم، روز گذشته با ۲۵۰ کانتینر ۲۰ فوت با وزن بالغ بر شش هزار تن وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد و بلافاصله عملیات تخلیه این کالا از کشتی آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ارسال کامل دو محموله گندم اهدایی هند به افغانستان، گفت: سومین محموله این کمک‌های بشر دوستانه نیز پس از انجام تشریفات گمرکی از طریق مرز میلک - زرنج به ولایات هرات، قندهار، بغلان، کابل و بلخ منتقل می‌شود.

آقایی خاطرنشان کرد: ۵۴ هزار تن باقی مانده از سری جدید کمک‌های هند به افغانستان به تدریج وارد بندر چابهار می‌شود، تصریح کرد: اولویت اصلی ما انتقال سریع محموله ترانزیتی به مرز میلک جهت ورود به کشور افغانستان است.

وی میانگین توقف این کالا را در بندر چابهار کمتر از پنج روز اعلام کرد و گفت: تجار و بازرگانان افغانستان می‌توانند از ظرفیت کانتینرهای مرجوعی و ناوگان برگشتی از این کشور جهت صادرات کالا از طریق بندر چابهار استفاده کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در صورت تأمین کامیون توسط افغانستان، گندم اهدایی به صورت حمل یکسره از این بندر خارج و به مقصد منتقل می‌شود.

کد خبر 425952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.