بی‌احترامی به اصول حاکمیتی را برنمی‌تابیم

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مداخله آمیز وزیر امورخارجه فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران بی‌احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضائیه را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص خانم فریبا عادلخواه اظهار کرد: رسیدگی به "جرایم اتباع ایرانی" صرفاً در صلاحیت قضائی "محاکم ایرانی" است. این پرونده با رعایت مقررات در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته و خانم عادلخواه از حقوق شهروندی خود برخوردار بوده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه خاطر نشان کرد: رأی صادره رأی دادگاه بدوی است و خانم عادلخواه می‌تواند از طریق مجاری قانونی نسبت به آن فرجام خواهی کند.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از استقلال کامل برخوردار است، تسری برداشت‌های یک طرفه از احکام مستقل قضائی را برای روابط دو کشور غیر سازنده دانست و تاکید کرد: هر گونه لحن تهدید آمیز و مداخله جویانه باعث پیچیده‌تر شدن این پرونده شده و جمهوری اسلامی ایران بی احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضائیه را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.

کد خبر 425861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.