کشاورزان سمنانی برق رایگان دریافت می‌کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از دریافت برق رایگان توسط کشاورزانی خبر داد که در برنامه‌های کاهش پیک بار مصرف در تابستان همکاری می‌کنند.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدمحمد موسوی‌زاده با بیان اینکه برق رایگان برای مشترکان کشاورزی همکار در برنامه‌های کاهش پیک بار تابستان اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر به شش هزار و ۵۳۶ مشترک کشاورزی خدمات ارائه می‌کند که دو هزار و ۷۱۱ اشتراک مربوط به چاه آب کشاورزی است؛ این چاه‌ها ۱۵ درصد سهم مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: استفاده نکردن از انرژی برق از یک تا ۳۰ روز و به ازای هر روز چهار ساعت از ۱۲ ظهر تا ۱۶، در قبال هر روز همکاری، ۲۰ ساعت بقیه شبانه روز، مصرف برق رایگان است. همچنین استفاده نکردن از انرژی برق به مدت ۳۱ روز و هر روز چهار ساعت در ساعت‌های ۱۲ ظهر تا ۱۶ و همچنین به صورت ۲۴ ساعته و به مدت حداقل هفت روز در ماه، بخشودگی کامل صورت‌حساب برق مصرفی اشتراک‌های کشاورزی همکار در برنامه پیک بار تابستانی را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان اینکه در راستای طرح فراسامانه اندازه گیری و مدیریت انرژی "فهام"، این شرکت تاکنون یک هزار و ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب کشاورزی نصب نموده است، گفت: به منظور اجرای برنامه‌های کاهش پیک بار تابستانی و اتوماسیون کنترل از راه دور، طرح تجهیز ۵۰۰ چاه کشاورزی به تابلوی قطع از راه دور هم دردست اقدام است.

موسوی زاده اظهار کرد: در برنامه کاهش اوج بار تابستان سال جاری، برای بخش کشاورزی ۱۰ مگاوات از سوی شرکت توانیر برای استان سمنان پیش بینی شده است. در سال گذشته ۱۰۰ مشترک کشاورزی با این شرکت همکاری داشته و مبلغ ۴۲۸ میلیون ریال پاداش همکاری در صورت حساب برق مصرفی آنان اعمال شده است.

کد خبر 425813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.