تپه اشرف ساماندهی شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از ساماندهی تردد خودرو و موتوسیکلت در حریم تپه اشرف اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان؛ فریدون الهیاری گفت: شهر تاریخی اصفهان، یکی از کهن‌ترین مناطق تمدنی ایران به ویژه در فلات مرکزی کشور به شمار می‌رود به گونه‌ای که بسیاری از دیرینه شناسان پیشینه شکل‌گیری اجتماعی را در این محدوده که در جلگه زاینده رود واقع شده را به بیش از ۱۰ هزار سال قبل می‌رسانند.

او در ادامه گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های پیش روی همگی، تلاش در راستای شناسایی دقیق پیشینه تاریخی این شهر کهن و مشهور است، روی همین اصل در سال ۱۳۸۹ عملیات کاوش در تپه اشرف که یکی از محوطه‌های باستانی داخل شهر اصفهان است، آغاز شد.

الهیاری ادامه داد و گفت: از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۸ بیش از شش فصل کاوش در این محوطه انجام و پیشینه تاریخی را به صورت علمی تا بیش از چهار هزار سال مشخص شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در ادامه سخنانش با اشاره به تلاش در راستای ساماندهی این محوطه باستانی گفت: با توجه به اینکه این مجموعه در داخل شهر اصفهان واقع شده و با کمال تأسف در دهه‌های گذشته تعرضات گسترده به آن صورت گرفته، در سال‌های گذشته تلاش شده تا با تهیه اسناد لازم، ضمن تعیین مالکیت این مجموعه، تمامی محوطه‌های پیرامون آن ساماندهی شود.

او گفت: دیوار کشی پیرامون این مجموعه و تعیین تکلیف مالکیت این محوطه باستانی از جمله فعالیت‌های اداره کل در سال گذشته بوده است.

الهیاری در ادامه مطالب خود گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در جنب این مجموعه باستانی قرار دارد، ضمن تلاش جهت جابجایی آن در هفته میراث فرهنگی امسال موفق شدیم تا با همکاری شهرداری اصفهان تمامی مسیرهای پارکینگ این نمایشگاه را به سمت این محوطه باستانی مسدود نمائیم تا از این طریق از تردد موتورسیکلت‌ها در بخشی از این محوطه جلوگیری به عمل آید و از بروز آسیب‌های احتمالی آن جلوگیری شود.

کد خبر 425771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.