جایزه ترنر ۲۰۲۰ لغو شد

جایزه ترنر که هر ساله به یکی از هنرمندان تجسمی بریتانیا اهدا می‌شود لغو و به جای آن صندوقی ۱۰۰ هزار پوندی برای حمایت از هنرمندان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت‌نیوز پیپر، مراسم جایزه هنری ترنر در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد. برگزار کنندگان این رویداد تصمیم گرفتند امسال به ۱۰ هنرمند ۱۰ هزار دلار از خزانه جایزه کمک کنند. قرار است برگزیدگان این بخش که "بورس ترنر" نام گرفته توسط هیأت داوران در روزهای آینده معرفی شوند.

آلکس فارگوهرسون، مدیر جایزه ترنر گفته است: "می‌دانیم مردم از اینکه امسال جایزه ترنر وجود نخواهد داشت و نمایشگاه آن برگزار نمی‌شود، ناامید خواهند شد. اما می‌توانیم منتظر بازگشت این رویداد در سال ۲۰۲۱ باشیم".

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرده است: "رعایت فاصله گذاری اجتماعی و به تبع آن تعطیلی گالری‌ها و مراکز هنری مسأله‌ای دارای اهمیت است. اما این موضوع باعث شد که معیشت هنرمندان تحت تأثیر قرار گیرد. از آنجایی که برگزاری جایزه ترنر در شرایط فعلی امکان پذیر نیست تصمیم گرفتیم تا به وضعیت مالی هنرمندان کمک کنیم".

این اقدام مسئولان ترنر با استقبال گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی همراه شد و یکی از مشارکت کنندگان این طرح را "حرکت بشردوستانه و دمکراتیک" خواند.

کد خبر 425744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.