به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی پور اظهار کرد: به گواه آمار و اطلاعات منتشر شده، شیوع ویروس کرونا سبک زندگی شهروندان را در فضای شخصی و اجتماعی تغییر داده، اما به نظر میرسد، بیشترین تأثیر را بر سیستم حمل و نقل گذاشته و سفرهای تک مسافری همچون استفاده از خودروی شخصی و دوچرخه و پیادهروی افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: استفاده از دوچرخه، بهبود سلامت جسم و روان شهروندان و همچنین کاهش آلودگیهای زیستمحیطی ناشی از استفاده از خودروهای با سوختهای فسیلی را به همراه خواهد داشت.
سرپرست معاونت ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: شرایط موجود فرصتی مغتنم برای فرهنگسازی بهمنظور جایگزینی آگاهانه دوچرخه بهجای خودروهای شخصی و سیستم حمل و نقل عمومی ایجاد کرده است.
زرآبادی پور اظهار کرد: با توجه به سیاست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین مبنی بر افزایش استفاده از حمل و نقل پاک و انسان محور، شهر قزوین از نظر سهم معابر اختصاص یافته به مسیر دوچرخه ایمن، در کشور، پیشرو است.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ایمن در شهر قزوین ایجاد شده که این رقم در سال جاری به بیش از ۶۰ کیلومتر خواهد رسید.
سرپرست معاونت ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه مسیرهای دوچرخه در سطح شهر نزدیک به ۳۷ درصد از طول کل معابر شهر قزوین را شامل میشود، گفت: در هر سه منطقه شهرداری قزوین، مسیرهای دوچرخه احداث شده که بیشترین مقدار به منطقه دو اختصاص دارد.
زرآبادی پور تاکید کرد: طبق طرح جامع ترافیک شهر قزوین، احداث مسیرهای دوچرخه ایمن تا پوشش کامل شهر ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در کنار اقدامات عمرانی و زیرساختی برای احداث مسیرهای دوچرخه ایمن، اقداماتی چون برپایی نمایشگاه، برگزاری همایش دوچرخه، تجلیل از دوچرخه سواران در مدارس، انتشار پیامهای تبلیغاتی در رسانهها و فضاهای تبلیغاتی شهری در راستای فرهنگی سازی استفاده از دوچرخه و جایگزینی آن با خودروهای شخصی انجام شده است.
نظر شما