واکسن کرونا در استرالیا آزمایش می‌شود

مرحله نخست آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونای شرکت نواواکس امروز در استرالیا آغاز شد؛ بنیاد بیل گیتس از پروژه تولید این واکسن پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایمنا، این واکسن در شرکت آمریکایی "نواواکس"(Novavax) تولید شده است. در نخستین مرحله آزمایش بالینی این واکسن، ۱۳۰ داوطلب ۱۸ تا ۵۹ ساله در شهرهای ملبورن و بریسبن آن را دریافت می‌کنند.

پیش بینی می‌شود نتایج این آزمایش در ژوئیه ۲۰۲۰ میلادی مشخص شود.

استنلی سی آرک، مدیر ارشد اجرایی "نواواکس" در بیانیه‌ای در این باره نوشت: تزریق واکسن تولیدی ما به نخستین داوطلبان، یک دستاورد مهم است و به این ترتیب ما یک گام به سمت تولید واقعی واکسنی که با کووید ۱۹ مقابله می‌کند، نزدیک شده‌ایم.

نواواکس یکی از چند شرکت فناوری زیستی محسوب می‌شود که مشغول توسعه واکسنی برای مقابله با کووید ۱۹ هستند. در حال حاضر دو شرکت مدرنا و BioNTech، آزمایش بالینی واکسن‌های خود را آغاز کرده‌اند. واکسن‌هایی که در این شرکت‌ها توسعه یافته مبتنی بر mRNA است؛ این نوع واکسن جدید بوده و تاثیرگذاری آن هنوز تأیید نشده است.

واکسنی که در نواواکس توسعه یافته نسخه‌ای از پروتئین اسپایک ویروس را به طور مستقیم به بدن فرد می‌فرستد تا واکنش ایمنی را تحریک کند. فناوری واکسن مذکور تأیید شده است و هم اکنون از آن برای مقابله با بیماری‌هایی مانند HPV و هپاتیت بی استفاده می‌شود.

نواواکس اعلام کرده بنیاد "ائتلاف آمادگی و نوآوری اپیدمی" (CEPI) مبلغ ۳۸۸ میلیون دلار برای توسعه و ساخت واکسن به این شرکت کمک می‌کند؛ CEPI زیرمجموعه بنیاد بیل و ملیندا گیتس است.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 425597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.