ممنوعیت جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان‌های بدون زیرساخت

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: دستورالعملی به استان‌ها ابلاغ شده که در آن تاکید کردیم که استان‌هایی که زیرساخت لازم را ندارند، نمی‌توانند کار جمع‌آوری معتادان متجاهر را انجام دهند.

به گزارش ایمنا، مجید رضازاده، اظهار کرد: همچنین در کمیته ماده ۱۶ مصوب شد که هر استانی که زیرساخت‌ها و آمادگی ندارد، کار جمع‌آوری معتادان را انجام ندهد، اگر قرار است جمع‌آوری معتادان در هر استانی انجام شود باید همه شرایط موجود و صفر تا صد مفاد دستورالعمل را اجرا کند و نمی‌شود بخشی از آن را تخفیف داد و اجرا نکرد.

وی افزود: از جمله مواردی که در جمع آوری معتادان متجاهر خیلی به آن تاکید شده، این هست که نیروی انتظامی باید کاملاً آماده باشد و حفظ ایمنی کند؛ دوم اینکه باید حتماً چهارده روز قرنطینه رعایت شود و سوم اینکه همه افرادی که وارد قرنطینه می‌شوند باید تست پی سی آر شوند.

رضازاده به ایرنا گفت: بدون تست هیچ کسی نباید وارد قرنطینه و نگهداری شود و کسانی هم که علامت‌دار می‌شوند حتماً باید به مراکز خاص کووید ۱۹ مراکز ماده ۱۶ ارجاع شوند. اینها مواردی است که باید حتماً اجرا شود.

گفتنی است آزمایش پی. سی. آر، آزمایشی است که در آن وجود قطعات ماده ژنتیکی ویروس را در مایعات بدن فرد می‌سنجند.

همچنین مراکز ماده ۱۶، مراکز ترک اعتیاد اجباری برای نگهداری و ارائه خدمات به معتادان بی‌خانمانی است که به طور علنی در خیابان‌ها به مصرف مواد می‌پردازند.

کد خبر 425578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.