بخشی از اقدامات پیشگیرانه باید با برنامه‌های فرهنگی تدوین شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان آموزش‌های ضمن خدمت برای نیروهای کنترل نظارت و رفع تخلفات شهری را ضروری دانست و گفت: لازم است عوامل و نیروهای این مجموعه دوره‌های آموزشی برای برقراری تعامل و ارتباط بهتر با مردم را بگذرانند.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش و فعالیت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: بر اساس شاخص‌ها و آمارهای موجود، انجام اقدامات پیشگیرانه و مشارکت شهروندان سال گذشته منجر به کاهش تخلفات شهری در اصفهان شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مراجعان و مخاطبان مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری تخلفاتی را در ساخت و ساز یا سد معبر مرتکب شده اند، باید ضمن اجرای کامل قانون در برخورد، حقوق و شأن آنها رعایت شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اقدامات و آموزش‌های فرهنگی را لازمه فعالیت مدیریت شهری برشمرد و گفت: بخشی از اقدامات پیشگیرانه باید با برنامه‌های فرهنگی تدوین شود تا فرهنگ رعایت حقوق شهروندی و مدیریت شهری نهادینه شود.

وی افزود: رفع تخلفات شهری، کنترل و نظارت دقیق و مستمر در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان توسط واحدهای پیشگیری و رفع تخلفات شهری انجام می‌شود، البته نیروها باید آموزش‌ها و دوره‌های لازم آمادگی برای این شغل را طی کنند.

امیری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی جهت توانمند سازی پرسنل از طریق افزایش دانش اجرایی و عملیاتی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته دوره‌های آموزشی متعددی از قبیل مدیریت خشم، نحوه رفتار با کودک، ضوابط شهرسازی و معماری، دوره ویژه ضابطین قضائی، آموزش مقررات و ضوابط اجرایی و همچنین توزیع جزوات آموزشی جهت بهبود دانش و عملکرد پرسنل، و ارزیابی مستمر پرسنل از طریق آزمون‌های کتبی برگزار شده است و این روند در سال جاری هم به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: تقدیر از شهروندان نمونه در رعایت حقوق شهروندی و شهری از جمله اقدامات فرهنگی است و باید اینگونه امور را در جامعه ترویج داد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ملاک عمل مأموران رفع تخلفات شهری را بر اساس قانون دانست و تاکید کرد: طبق تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری، سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگر ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور به وسیله مأموران خود اقدام کند.

وی اظهار کرد: برخورد قاطع با عوامل ایجاد مزاحمت و سد معبر کنندگان در معابر عمومی باید به صورت مداوم و البته به دور از سلایق شخصی و طبق ضوابط موجود صورت گیرد تا ثمربخش باشد.

امیری گفت: مدارا با عاملان سد معبر در حین اجرای قوانین و مقررات در دستور کار مأموران کنترل نظارت قرار دارد و باید ضمن خویشتن‌داری و حفظ حرمت و کرامت انسانی با شکیبایی و قاطعیت عمل کرده و از برخوردهای غیرقانونی خارج از وظایف محوله پرهیز کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا برخورد نا مناسب از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ مسائل و مشکلات خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری شود و با خاطیان برخورد قانونی صورت پذیرد.

کد خبر 425529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.