صدیقه کیانفر از هامون تا همکاری با کیمیایی + بیوگرافی و عکس

صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت سینما که بازیگری خود را با "بحران" شروع و در آثار کارگردانان مطرحی چون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و حسن فتحی ایفا نقش کرد، روز گذشته پنجم خردادماه دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدیقه کیانفر بازیگر سینما و تلویزیون، زاده ۲۰ بهمن ۱۳۱۱ در آبادان است که متأسفانه صبح روز گذشته پنجم خردادماه درگذشت. او از سال ۱۳۳۶ توسط استادان هنر دبیرستان دعوت به کار شد. یکی از اساتید هنر ایشان وقتی صدای او را شنید گفت که صدای خوبی داری و می‌توانی در رادیو گوینده شوی.

بعد از معرفی به رادیو کیانفر اولین نمایش زنده خود را با نام سه قطره خون نوشته صداق هدایت اجرا کرد. صدیقه کیانفر کارش را به‌صورت گویندگی و اجرا در رادیو نفت آبادان از ۱۳۳۶ و قبل از انقلاب شروع کرد. او بعد از چند سال کار در رادیو و گویندگی وارد بازیگری شد. و اولین تجربه خود را در فیلم سینمایی بحران انجام داد.

این هنرمند پیشکسوت فعالیتش را قبل از انقلاب آغاز و با درخشش در زمینه بازیگری در آثاری چون هامون و مجنون، آپارتمان شماره ۱۳، بازی کرد. او علاوه بر گویندگی یکی از کارمندان شرکت نفت آبادان بوده و در سال ۱۳۳۹ به تهران مهاجرت و انتقالی خود را از شرکت نفت به تهران گرفت.

وی بیشتر گوینده رادیو و بازیگر نمایش‌های رادیویی در شبکه نمایش است و چندین نمایش رادیویی را اجرا کرده است. اگر شنونده رادیو باشید صدای دلنشین بازیگر کشورمان را حتماً در نمایش‌های رادیو شنیده‌اید.

کیانفر که خود را بخشی از خانواده رادیو می‌دانست، گفته بود: "خدا را شاکر هستم که عوامل رادیو من را فراموش نکردند و برای کار دعوت می‌شوم."

وی در فیلم‌ها و سریال‌های پرنده آهنین، یک مرد یک خرس، مستأجر، آپارتمان شماره ۱۳، مأموریت آقای شادی، دلاوران کوچه دلگشا، همسر، من زمین را دوست دارم، سه مرد عامی، زیر سایه کنار، دره هزار فانوس، جای امن، پنجاه روز التهاب، انتهای قدرت، آن سوی آینه، جوانی، خاک و آتش، دنیای پرامید، دعوت، سریال کیمیا، خوب، بد، زشت، ما فرشته نیستیم، تهران پلاک ۱۱، همه بچه‌های من، میوه ممنوعه، شهر باران، سیب ترش، پهلوانان نمی‌میرند، سریال مسافر شب دهم و دختران ایفای نقش کرده است.

کد خبر 425512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.