تجهیز ۱۲۰۰ تاکسی رفسنجان به کارتخوان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان با اشاره به بحران شیوع کرونا و احتمال انتقال آن از طریق جابه جایی پول نقد گفت: نصب رایگانِ دستگاه کارتخوان بر روی یک‌هزار و ۲۰۰ تاکسی در این شهر انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا سلمانی از فعالیت یک‌هزار و ۲۰۰ خودرو در بخش تاکسی و آژانس در این شهر خبر داد و اظهار کرد: کمتر از ۲۰ درصد این خودروها سال گذشته با پرداخت هر کدام بیش از ۱۰ میلیون ریال و خریداری دستگاه کارت خوان به این سیستم مجهز شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط بحران شیوع کرونا قرار داریم برای پیشگیری از شیوع این ویروس رایزنی‌هایی با بانک اقتصاد نوین انجام و این بانک متقبل اعطای دستگاه رایگان به ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان تصریح کرد: تاکنون صاحبان ۵۰۰ خودرو با ارائه مدارک به بانک عامل معرفی شده و دستگاه کارت‌خوان دریافت کرده‌اند.

سلمانی خاطرنشان کرد: با نصب دستگاه کارت خوان در تاکسی‌ها، طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها نیز اجرا و از شیوع ویروس کرونا و دیگر میکروب‌های بیماری‌زا جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکسی‌رانان از جمله اقشاری هستند که در زمان شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی آسیب دیده اند و با مشکلات مالی مواجه هستند، لذا تصمیم بر این شد این طرح برای تاکسی داران رفسنجان رایگان اجرا شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه همچنین ۲۵۰ خودروی سواری بین شهری نیز در مسیرهای رفسنجان به زرند، کرمان، انار، یزد و سیرجان مشغول به فعالیت هستند گفت: قرار است برای این خودروها نیز طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها با نصب رایگان دستگاه کارت خوان اجرا شود.

سلمانی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح پول از چرخه کرایه حذف خواهد شد و سلامتی مسافران و راننده با وجود ویروس کرونا، تا حد زیادی تضمین می‌شود.

وی با اشاره به اتوبوس‌های شرکت واحد و سایر اتوبوس‌ها نیز افزود: ۷۰ دستگاه اتوبوس در مسیرهای مختلف شهری، روستایی و دانشگاهی فعال هستند و برای بازسازی و نوسازی ناوگان نیز تعداد دو دستگاه مینی بوس خریداری شده و کمتر از یک ماه آینده وارد چرخه خواهند شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 425473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.