آواز آنلاین همایون شجریان در تالار وحدت

کنسرت آنلاین در این روزها بازار داغی دارد، اما سورپرایز عید فطر، آن هم با ارکستر ۳۵ نفره با صدای مخملی همایون شجریان چیز دیگری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تالار وحدت شب گذشته _چهارم خردادماه_ میزبان همایون شجریان و ارکستر مجلسی تهران بود. در طول اجرا قطعاتی از آلبوم‌های "نسیم وصل" و "با ستاره‌ها" اجرا شد. این اجرا به صورت مستقیم از تلویزیون اینترنتی لنز ایرانسل پخش می‌شد. ایرانسلی‌ها به صورت رایگان این کنسرت را مشاهده کردند و غیر ایرانسلی‌ها با خرید اشتراک ۱۰ هزار تومانی از تلویزیون اینترنتی لنز به تماشای این کنسرت نشستند. در طول اجرا ارکستر مجلسی تهران و نوازندگان سازهای ایرانی همایون شجریان را همراهی کردند.

در ابتدا آهنگ "هوای گریه" با آرشه‌های نوازندگان به صدا در آمد و نوای دل‌انگیز نیِ پاشا هنجی در ادامه آن‌ها را همراهی و همایون شجریان مثل همیشه با صدای گرم خود همه را شگفت زده کرد.

سپس آهنگ‌های "خانه سودا"، "افسونگر"، "غریبانه"، "ای عاشقان"، "باستاره‌ها"، "حاصل عمر"، "دفتر دل"، و "نسیم وصل" اجرا شد. در پایان طبق روال همیشگی کنسرت‌های همایون که به درخواست مخاطبان بود تصنیف خاطره‌انگیز "مرغ سحر" با تنظیم امیر عظیمی به یاد استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران اجرا شد؛ در واقع اگر این تصنیف اجرا نمی‌شد گویا کنسرت ناقص می‌ماند، اما همایون و ارکسترش اگر چه تماسی با مخاطبان نداشتند ولی خوب می‌دانستند که در دل مخاطبان مجازی خود چه می‌گذرد و باید "مرغ سحر" جز برنامه آن‌ها باشد.

بردیا کیارس رهبر ارکستر این کنسرت بود که به خوبی از پس این رهبری بر آمد و نشانه آن هماهنگی بین نوازندگان و صدا دهی عالی آهنگ‌ها بود.

قبل از پخش کنسرت از تلویزیون لنز تیزری پخش شد که تمرین‌های ارکستر را نشان می‌داد. در ادامه همایون شجریان نکاتی را درباره اهمیت کنسرت آنلاین و لزوم حفظ رابطه با مخاطبان خود از طریق کنسرت آنلاین و این گونه فعالیت‌ها را بیان کرد. در پایان این تیزر کنسرت به مدافعان سلامت کشور در روزهای شیوع ویروس کرونا تقدیم شد.

در طول اجرا اکثر نوازندگان با پوشش ماسک جلوی دوربین‌ها ظاهر شدند که این مسئله شاید وجه آموزنده کنسرت شب پیش بود.

نوازندگان سازهای ایرانی که در کنسرت حضور داشتند سینا جهان آبادی، پاشا هنجی، پریچهر خواجه، کامبیز گنجه‌ای، آزاد میرزا پور، حسین رضایی نیا و همایون نصیری بودند.

آهنگسازی و تنظیم قطعاتی که اجرا شدند به غیر از تصنیف "مرغ سحر" از دو آهنگساز مطرح کشور یعنی محمد جواد ضربیان و سینا جهان آبادی بود. در نهایت این‌کنسرت با نزدیک ۷۵۰ هزار نفر بیننده زنده به پایان رسید.

کد خبر 425430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شریفه IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    3 0
    مثبت خیلی دوست میدارم.