شباهت «دوم» و «سوم» خرداد از نگاه معین

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

جزئیات مهم از کشف ۲۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق توسط سپاه

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم به آتش کشیدن کالاهای ممنوعه توقیف شده، در قشم با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید در مقابله با قاچاق کالا، سوخت، مواد مخدر و همچنین صید غیر قانونی ترال کوتاه نخواهیم آمد، گفت: در صورت کشف محموله قاچاق در خلیج‌فارس، ابتدا قاچاقچیان را از شناور خارج می‌کنیم و پس از طی مراحل قانونی، با حکم قضائی کالاهای موجود در آن را به آتش می‌کشیم بر اساس شواهد مستند موجود، برخی از کشورهای همسایه در ورود کالای قاچاق به کشور دخالت دارند و از قاچاقچیان حمایت می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقدامات این نیرو در مقابله با قاچاق ادامه داد: از سال ۹۸ تاکنون دریادلان نیروی دریایی سپاه ۲۳ فروند کشتی حمل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کردند که این شناورها حامل بیش از ۲۳ میلیون لیتر گازوئیل بودند.

سردار تنگسیری همچنین با اشاره به ممنوعیت صید ترال و آسیب رساندن این اقدام به معیشت مردم، ماهیگیران محلی و محیط زیست افزود: در این مدت ۴۸ فروند کشتی صید ترال نیز توقیف و در بازرسی از آنها بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ کیلوگرم ماهی کشف شد. همچنین طی یک سال اخیر بیش از ۲ تن مواد مخدر و ۱۰ هزار و ۶۰۰ قوطی مشروبات الکلی نیز کشف شده است.

دولت مداخله‌ای در انتخاب رئیس مجلس یازدهم ندارد

حسینعلی امیری با اشاره به حضور و سخنرانی رئیس جمهور در جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم در روز هفتم خرداد، اظهار کرد: بر اساس پروتکل وزارت بهداشت ابلاغی به مجلس شورای اسلامی، امسال تعداد مهمانان مجلس در روز افتتاحیه کمتر خواهد بود و به همین دلیل از اعضای دولت هم افراد کمتری نسبت به دوره‌های گذشته در مجلس حضور می‌یابند.

وی درباره موضع دولت نسبت به انتخاب رئیس و هیأت رئیسه مجلس، تصریح کرد: این موضوع، بحث داخلی نمایندگان مجلس بوده و دولت هیچ گونه مداخله‌ای در انتخاب رئیس یا هیأت رئیسه مجلس ندارد و هرکسی را که نمایندگان انتخاب کردند، برای دولت محترم خواهد بود. دولت قطعاً به انتخاب نمایندگان مجلس احترام می‌گذارد و با رئیس و هیأت رئیسه و کل نمایندگان مجلس همکاری خواهد کرد. در جلسه اخیر هیأت دولت، رئیس جمهور تاکید داشت که دولت با مجلس یازدهم کمال همکاری را در چارچوب مشخص شده توسط قانون اساسی، خواهد داشت.

به گفته معاون پارلمانی رئیس جمهور، دولت منتظر می‌ماند تا ببیند اراده نمایندگان درباره رئیس و هیأت رئیسه مجلس به چه کسانی تعلق خواهد گرفت.

شباهت «دوم» و «سوم» خرداد از نگاه معین

مصطفی معین در یادداشتی نوشت: هر چند میان دو رخداد تاریخی ۲ خرداد ۷۶ و ۳ خرداد ۶۱ پانزده سال فاصله وجود داشت، اما از ویژگی‌های مشترکی برخوردار بودند! یکی در شرایط جنگی نابرابر و دیگری در رقابتی نابرابر، پیروزی ملت را در پی داشتند. بهترین جوانان کشور از نظر خلوص، آگاهی و آرمان خواهی نقش اول را در هر دو پیروزی بر عهده داشتند. فتح خرمشهر را امام "نصرت الهی" (خرمشهر را خدا آزاد کرد) دانستند و انتخابات دوره هفتم ریاست جمهوری (فتح قلوب) را رهبری "حماسه مردمی" نامگذاری کردند. شاخص‌ترین چهره‌های آن نبرد نظامی (علی صیاد شیرازی) و آن رقابت سیاسی (سید محمد خاتمی)، شخصیت‌هایی اخلاقی، متعهد، مظلوم و محبوب بودند.

ولی قدرناشناسی و کفران نعمت، باعث محروم ماندن مردم از سرمایه‌های نمادین و ارزشمند ملی خود می‌گردد.»

آیت‌الله مظاهری: مدیریّت موفّق لاریجانی در مجلس حقّاً و انصافاً مایۀ تحسین و مباهات است

در پیام آیت الله مظاهری به علی لاریجانی آمده است: رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، دانشمند مکرّم جناب آقای دکتر علی لاریجانی (دام مجده و تأییده) با اهدا سلام و تحیّت، مرقوم شریف جنابعالی، که سرشار از لطف و محبّت آن جناب است، واصل و موجب مزید تشکّر و امتنان گردید. بر حسب حق‌شناسی لازم می‌دانم در پایان سه دوره متوالی مسئولیّتِ خطیر ریاست مجلس شورای اسلامی، از جنابعالی که بحمدالله و منّه کارنامه‌ای مشحون از افتخار خدمت به اسلام و ملّت عظیم‌الشّأن ایران را دارا می‌باشید، صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری نمایم. مدیریّت موفّق آن جناب در مجلس شورای اسلامی، که همراه با تعهّد مومنانه و التزام به اصول اسلام و انقلاب اسلامی و صداقت و صراحت اخلاقی و عقلانیّت نظری و عملی و توجّه به مصالح کشور و ملّت و رعایت اعتدال و انصاف و ادب در صحنه سیاسی و مردم گرایی فروتنانه و خیرخواهانه و تلاش برای اعتلای اسلام و ایران و صبر و استقامت در برابر بی مهری‌ها و عبور کریمانه و مدبّرانه از ناملایمات بود، حقّاً و انصافاً مایه تحسین و مباهات است و امید است مورد قبول و رضای الهی و لطف و عنایت حضرت ولی‌الله‌الأعظم (ارواحنافداه) بوده باشد. از خداوند تعالی سلامت و سعادت و حُسن عاقبت و نیز مزید تأیید و تسدید و توفیق جنابعالی را در خدمتِ بی‌منّت به دین و آئین و فرهنگ و ملّت بزرگوار ایران مسئلت می‌کنم.

«إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ إِنَّا لا نُضیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلاً».

کد خبر 425331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.