۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲
موسیقی راک ایران در انزوا

کاوه آفاق، خواننده راک معتقد است که اگر در ایران سبک راک ممنوع نبود با فرهنگ ایرانی می‌توانستیم از طریق رسانه جوانان خاورمیانه را جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسیقی راک گونه‌ای موسیقی عامه‌پسند است که در دهه ۵۰ میلادی تحت عنوان "راک اند رول" شکل گرفت و در دهه ۶۰ و بعدتر به طیف گسترده‌ای از سبک‌های موسیقی، به ویژه در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا گسترش یافت.

کاوه آفاق خواننده فارسی زبان شب گذشته _دوم خردادماه_ گذشته در لایو اینستاگرامی با موضوع "راک ایرانی و حواشی موسیقی ایران"، اظهار کرد: راک موسیقی است که در آمریکا و اروپا در ابتدا اسمی نداشت. در ایران همزمان با آمریکا و اروپا موسیقی در سبک راک وجود داشت. در دهه ۸۰ گروه اوهام وارد موسیقی راک شد که اشعار حافظ را به زبان انگلیسی در سبک راک می‌خواندند.

وی با اشاره به اینکه "ای کاش هر هفته کنسرت کوروش یغمایی برگزار می‌شد"، افزود: در ایران یک قطعه بر اساس میزان استفاده از گیتار الکتریک در دست بندی موسیقی راک قرار می‌گیرد! اولین کنسرت کاوه یغمایی در سبک راک سال ۷۳ برگزار شد اگر خانواده یغمایی در موسیقی راک فعالیت نمی‌کردند خلأ بزرگی در این سبک احساس می‌شد. مدیون یغمایی‌ها هستیم خاندان یغمایی همیشه در حال تلاش بودند و بسیار حرفه‌ای هستند و تجربه بازار موسیقی در جهان را دارند.

این خواننده ادامه داد: در دهه ۷۰ وزنه راک سنگین‌تر از دهه ۸۰ است ولی راک ایران در دهه ۸۰ شکوفا شد و در دهه ۹۰ موسیقی راک پوست انداخت، دهه ۸۰ سبک پاپ رواج یافت و دهه ۹۰ سبک رپ زیاد شد. اگر در ایران سبک راک ممنوع نبود با فرهنگ ایرانی می‌توانستیم از طریق رسانه جوانان خاورمیانه را جذب کنیم.

آفاق خاطر نشان کرد: همه در کنار هم اقتصاد کشور می‌چرخانیم و با جامعه فرهنگی می‌توان اقتصاد را تکان داد و همه را می‌توانیم عاشق ایران و هنرمندان ایرانی کنیم.

کد خبر 425197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.