کرونا با  پادتن سارس درمان می‌شود؟

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد نوعی آنتی بادی به نام "S309"، که در بدن افراد بهبود یافته از بیمارس سارس وجود دارد، می‌تواند ویروس جدید کرونا را از بین ببرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به گسترش شیوع ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان و درگیر شدن بیش از ۱۰۰ کشور به این ویروس، محققان کشورهای مختلف به دنبال پیدا کردن روشی مؤثر برای نابود کردن بیماری کرونا هستند. با وجود اینکه داروهای زیادی برای درمان بیماری کووید -۱۹ مورد ارزیابی قرار گرفته، اما تا کنون هیچ درمان علمی قطعی برای آن کشف نشده است.

گروهی از پژوهشگران شرکت "Vir Biotechnology"، در بدن افراد بهبود یافته از بیماری سارس، نوعی آنتی بادی به نام "S309" را کشف و مورد بررسی قرار دادند تا ببینند این آنتی بادی تأثیری بر بهبود بیماری کووید -۱۹ دارد؟ آزمایش‌های اولیه محققان نشان داد آنتی بادی S309 قادر است پروتئین‌های تاجدار ویروس کووید -۱۹ را که برای ورود به سلول‌های سالم و آلوده کردن آن‌ها به ویروس ضروری هستند، از بین ببرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آنتی بادی S309 با از بین بردن پروتئین تاجدار، می‌تواند ویروس جدید کرونا را نابود کند.

عملکرد این آنتی بادی بدین صورت است که بخش چسبنده پروتئین تاجدار را که در بسیاری از انواع ویروس کرونا وجود دارد، شناسایی کرده و با آن مقابله می‌کند. تاکنون بسیاری از تحقیقات مشابه تنها آنتی بادی کووید -۱۹ را مورد بررسی قرار داده است، اما منبع اصلی پادتن که در این مطالعه به آن توجه شده، در بدن افراد مبتلا به کووید -۱۹ وجود نداشته، بلکه در بدن کسانی تولید شده است که تقریباً ۱۷ سال پیش به بیماری سارس مبتلا شده و بهبود پیدا کرده‌اند.

پژوهشگران معتقد هستند استفاده از این نوع آنتی بادی می‌تواند ویروس کرونا را به میزان قابل توجهی از بین ببرد و مانع پیشرفت هر چه بیشتر بیماری کووید -۱۹ شود؛ البته از آنجایی که این پژوهش در محیط آزایشگاه صورت گرفته، انجام دادن مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.

نتایج این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

کد خبر 425186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.