کارشناسان سلامت در تمرینات فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن حاضر می‌شوند

رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان گفت: کارشناسان سلامت این هیأت برای بررسی رعایت موازین بهداشتی و پیشگیرانه از شیوع احتمالی ویروس کرونا بر سر تمرینات تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان حاضر می‌شوند.

به گزارش ایمنا، احمد باقری مقدم اظهار کرد: افسران سلامت این هیئت بر مبنای پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کووید -۱۹ قبل و در زمان تمرینات تمامی موارد تأکیدی بهداشت و سلامت را تحت نظر خواهند داشت و بر اساس آن گزارش خواهند داد.

وی ادامه داد: تمامی آموزش‌های لازم به کارشناسان سلامت هیأت اصفهان، از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت یکپارچه ارائه شده تا شاهد حفظ سلامتی اعضای تیم‌ها و در نهایت جلوگیری از شیوع ویروس در بین ورزشکاران باشیم.

به تاکید وی تمامی گزارش‌های افسران سلامت هیئت، قابل پیگیری است و در صورت هرگونه تخلف حتی سبب توقف تمرینات تیم متخلف خواهد شد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان با اشاره به ضرورت تمرینات تیم‌ها حداکثر تا ۹۰ دقیقه، تصریح کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش در صورت عدم بروز مشکل خاص از ۲۲ خردادماه قرار است مسابقات لیگ برتر فوتبال پیگیری شود.

باقری مقدم به فعالیت برخی از اماکن و رشته‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای آن دسته از رشته‌های ورزشی که مجوز فعالیتشان صادر شده شامل ضدعفونی مداوم فضای باشگاه‌ها بویژه سرویس‌های بهداشتی با مواد استاندارد ضروری و لازم است.

به گفته وی استفاده از ماسک، دستکش و دیگر وسایل به صورت یکبار مصرف هم لازم و عدم توجه به آن تخلف خواهد بود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان تاکید کرد: هرگونه رعایت نشدن موازین و پروتکل‌های بهداشتی از سوی ورزشکار، از حیث قانونی و جرایم متوجه مدیر باشگاه است، بنابراین مسؤولان باشگاه‌ها نظارت بر مجموعه را جز اولویت خود قرار دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 425144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.