ضرر عجیب فوتبال از کرونا / ستاره جوان والیبال لژیونر شد

از شروع مجدد لیگ‌های اروپایی فوتبال و ساختن مسجد توسط فوتبالیست مشهور تا پیشی برزیل در معرفی فوتبالیست به دنیا و پست گرفتن تاج در AFC از مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* سرانجام پس از چند ماه تعطیلی، رقابت‌های فوتبال اروپا با برگزاری مسابقات لیگ آلمان از سر گرفته شد.

* امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در پستی توییتری از دیدار سفیر ایران در برزیل باپادوانی، بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال خبر داد. این بازیکن در یکی از دیدارهای استقلال مصدوم و ویلچرنشین شده است

* جفرسون فارفان، ستاره پرویی دنیای فوتبال که سابقه بازی در تیم‌های شال که، پی س وی آیندهوون، الجزیره و … دارد در سن ۳۵ سالگی به کرونا مبتلا شده است. او که ستاره پرویی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ بود، اکنون در باشگاه لوکوموتیو مسکو روسیه بازی می‌کند و با تأیید مدیر این باشگاه تست کرونای او مثبت شده است.

* فیفا در پاسخ به انتقادات پی در پی بعد از فاش شدن دیدار بین مارک لوپر دادستان کل سوئیس و جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام جیانی جرم محسوب نمی‌شود و هر کسی می‌تواند با دادستانی دیدار کند. این ادعا در حالی مطرح شده که اینفانتینو یکی از مظنونان اصلی فساد اداری به همراه دادستان قبلی سوئیس برای تصاحب صندلی ریاست فیفا را در سال ۲۰۱۵ است

* نورالدین امرابط بازیکن مراکشی تیم فوتبال النصر عربستان با هزینه شخصی قصد دارد در یکی از شهرهای کشور هلند یک مسجد بسازد.

* روی ویتوریا سرمربی تیم فوتبال النصر عربستان با پیشنهاد باشگاه فنرباغچه ترکیه مواجه شده و با توجه به اینکه قراردادش با این تیم سعودی رو به پایان است، شائبه‌هایی مبنی بر جدایی اش از این تیم سعودی به گوش می‌رسد. تیم فوتبال النصر در لیگ قهرمانان آسیا با تیم سپاهان اصفهان همگروه است.

* برزیل در مقایسه با سایر کشورها، بازیکنان بیشتری را به فوتبال جهان معرفی کرده است. برزیل در مجموع ادوار مختلف برگزاری لیگ‌های معتبر فوتبال در دنیا، حدود یک میلیون و ۶۲۰ بازیکن را به دنیا معرفی کرده است که رکورد شگفت انگیزی برای این کشور به حساب می‌آید.

* شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با حکمی مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون ایران را به عنوان عضو کمیته اضطرار AFC منصوب کرد.

* طاها آکگول که یک مدال طلای المپیک، ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز سنگین وزن کشتی آزاد جهان را در کارنامه ورزشی خود دارد گفته است: من در کنار خانواده‌ام هستم و در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرم.

* الکساندر دل پیرو، اسطوره فوتبال ایتالیا که سابقه بازی در تیم یوونتوس را دارد، به دلیل بیماری سنگ کلیه در بیمارستانی در لس آنجلس بستری شد. الکساندر دل پیرو در اینستاگرام نوشت: "نمی‌توانم باور کنم که این بیماری می‌تواند چنین درد وحشتناکی داشته باشد. "

* اروه رنار فرانسوی که سابقه مربیگری در تیم ملی فوتبال مراکش را دارد، چند ماه قبل سرمربی تیم ملی عربستان شد تا این تیم را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برساند. رسانه‌های فرانسوی مدعی شدند با جدایی ویاش بواش از مارسی، رنار یکی از گزینه‌های هدایت این باشگاه است

* به نقل از کمیته ملی المپیک، از وصیت نامه جهان پهلوان غلامرضا تختی که توسط بابک تختی فرزند او به صورت امانی به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا شده بود، رونمایی شد

* سرنوشت مسابقات جام حذفی کیش به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا نیمه کاره رها شد و حالا با برگزاری تمرینات و مسابقات ورزش‌های انفرادی مانند تنیس، این فدراسیون در تلاش است تا طی رایزنی‌ها از نیمه‌های اول خرداد ماه مسابقات جام حذفی کیش را به تهران منتقل کند تا سرنوشت قهرمانی این مسابقات مشخص شود.

* جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که در نظر دارد یک مسابقه خیرخواهانه به نفع بیماران کرونایی برگزار کند و عوایدش را به این بیماران اختصاص دهد.

* رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری در سال ۹۸ بدون برگزاری مسابقات هفته پایانی به دلیل شیوع ویروس کرونا و با اعلام قهرمانی تیم بازار بزرگ با هدایت بهداد سلیمی به پایان رسید. موضوع دیگر اما، ارقام پایین و عجیب وزنه‌برداران حاضر در لیگ با تیم‌هایشان است. موضوعی که باعث شده برخی از نامداران وزنه‌برداری همچون علی هاشمی قید حضور در لیگ را بزنند و در سال جاری برخی از ملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان با رقم ۵۰ میلیون تومانی و حتی پایین‌تر با تیم‌های خود قرارداد امضا کرده اند.

* در حالی که قرار بود رقابت‌های فوتبال سری آ ایتالیا از ۱۳ ژوئن دوباره از سر گرفته شود؛ با اعلام فدراسیون فوتبال این کشور و به دلیل دستور دولت ایتالیا مبنی بر تعلیق تمامی فعالیت‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا تا ۱۴ ژوئن، پیگیری دوباره این مسابقات منتفی شد.

* این روزها فدراسیون دوچرخه سواری زیر ذره بین کارشناسان قرار گرفته است. این فدراسیون در طول ۸ سال ریاست خسرو قمری، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. شاید طی سال‌های اخیر مدال‌ها و عناوین کمتری نصیب دوچرخه سواری شده، اما این رشته ورزشی افتخارات بزرگی را برای اولین بار نصیب خود کرده است. از مهمترین دستاوردهای ریاست قمری می‌توان به ارتقا دوچرخه سواری بانوان اشاره کرد. ۲ دستاورد بزرگ بین المللی در ماده کراس کانتری کوهستان و استقامت جاده که توسط فرانک پرتوآذر و سمیه یزدانی کسب شد..

* باتوجه به تعویق جام جهانی فوتسال لیتوانی و ایجاد بازه زمانی مناسب جهت تغییر زمان مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۰، درخواست رسمی ایران جهت تعویق مسابقات قهرمانی آسیا (انتخابی جام جهانی) به AFC ارسال شد.

* فرشاد صفتی سرپرست دبیر کلی فدراسیون تنیس گفت: با توجه به تعطیلی رقابت‌های تنیس در سراسر جهان، برنامه‌ای برای شروع تمرینات تیم ملی نداریم.

* امیرحسین اسفندیارملی‌پوش والیبال ایران و ارزشمندترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان جهان سال ۲۰۱۹، به باشگاه بلژیکی «گرین‌یارد ماسِیک» پیوست.

* سایت «sudinfo» بلژیک یک نظرسنجی در میان هواداران شارلوا برای انتخاب بهترین‌های این تیم در سال ۲۰۲۰ برگزار کرد. این رسانه بلژیکی کاوه رضایی، مهاجم ایرانی شارلوا را جزو نامزدهای این نظرسنجی قرار داده است. با پایان نظرسنجی رضایی با کسب ۳ و نیم درصد آرا در رده پنجم قرار گرفت.

* دادگاه عالی داوری ورزش تقویم جلسات دادرسی خود را اعلام کرد. در اولین جلسه این دادگاه به پرونده سامان قدوس، هافبک ایرانی آمیان رسیدگی می‌شود. این جلسه قرار است تاریخ ۲۵ می (۵ خرداد) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود. قدوس سال ۲۰۱۸ بنا بر ادعای باشگاه اوئسکااسپانیای قراردادی با این تیم امضا می‌کند، اما این قرارداد را زیر پا می‌گذارد و بعد از یک ماه از تیم استرشوندس سوئد به تیم آمیان فرانسه ملحق می‌شود. فیفا سال گذشته حکم به محرومیت ۴ ماهه قدوس داد و ۴ میلیون یورو جریمه نقدی برای این بازیکن ایرانی در نظر گرفت.

* الکساندر چفرین، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، اعلام کرده است که برگزار نشدن بازی‌ها در حوزه اتحادیه این قاره ضررهای چند صد میلیونی را متوجه فوتبال قاره سبز خواهد کرد. چفرین گفت: با مطالعه می‌تواند دریافت فوتبال اروپا تا چه میزان از لغو مسابقات ضرر خواهد کرد. تا جایی که می‌دانم ما میلیون‌ها دلار از دست خواهیم داد. با این شرایط خوابیدن در شب برای من دشوار است. اگر با وجود این اتفاقات به راحتی چشم برهم بگذارم نشان از بی مسئولیتی من دارد.

* علیرضا احمدی مدیر تیم ملی دوچرخه سواری در گفت و گویی بیان کرد: فدراسیون در تلاش است که بهترین برنامه ریزی را برای برگزاری رقابت‌های دوچرخه سواری انجام دهد. قرار است مسابقات پس از ماه مبارک رمضان آغاز شود و اولین رقابت نیز در تاریخ ۲۳ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

* فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برنامه لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد که این رقابت‌ها در گروه مردان از ۲۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود

* اعضای فوتسال در نهایت تاریخ فینال لیگ برتر سال گذشته را که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشده بود را مشخص کردند. به طوری که مقرر شد بازی رفت به میزبانی گیتی پسند ساعت ۱۸ جمعه ۳۰ خرداد برگزار شود و بازی برگشت نیز ساعت ۱۸ روز ۶ تیر ماه به میزبانی مس سونگون برگزار شود.

* مائوریسیو پوچینیو سرمربی کهنه کار آرژانتینی تیم فوتبال تاتنهام انگلیس، بعد از اخراج از تاتنهام حالا زیر نظر محمد بن سلمان قرار گرفته است و شنیده می‌شود در فصل آینده برای تیم فوتبال نیوکاسل یونایتد که سهامش به زودی به این پادشاه سعودی خواهد رسید، مربیگری خواهد کرد.

کد خبر 425120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.