خوش و بش توییتری ناسا و توییتر میان زمین و هوا نظرها

شبکه اجتماعی توئیتر همزمان با رونمایی از قابلیت جدید خود برای کاربران، وارد گفتگویی توییتری با اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) شد.

به گزارش ایمنا، با رشته تغییرات جدید توئیتر که در آپدیت بعدی اعمال خواهند شد، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که چه کسانی می‌توانند به توییت‌هایشان پاسخ دهند.

کاربر برای این کار قبل از ارسال توییت خود سه گزینه پیش رو خواهد داشت: همه کاربران توئیتر، فقط دنبال کنندگان، و یا صرفاً افرادی که منشن شده اند (نام حساب آن‌ها صریحاً در توییت برده شده است)

حساب رسمی توئیتر به همین مناسبت و برای آنکه به مخاطبان کاربرد قابلیت اضافه شده را نشان دهد، در یک توییت از حساب رسمی ناسا نام برد و تنظیمات را روی حالت سوم گذاشت. به این ترتیب فرد دیگری نمی‌توانست در این توییت کامنت بگذارد. متن این گفتگوی کوتاه توییتری میان ناسا و توئیتر به شرح زیر است:

- اون بالایی ناسا؟

- اینجام توئیتر، چه خبر؟

- از زمین توییت می‌کنیم. چه خبر از تو؟

- خوب. عاشق زمینیم. یه نگاه بنداز [به همراه عکسی از زمین از ایستگاه بین المللی فضایی]

- اینترنت وای فای اون بالا چه جوره؟ تنقلات فضایی مورد علاقه تون چیه؟

- وای فای که تقریباً کنده. بعضی فضانوردهامون می تونن از اون بالا توییت کنند. برای تنقلات فضایی هم، کالباس پیما! [بازی کلامی در اشاره به پرتاب فضاپیما در هفته آینده برای اعزام دو فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی]

- پس مریخ چی؟

- اون که واضحه، مریخ نوردمون ماه ژوئیه پرتاب میشه. با ما تماشاش می کنین؟

- فقط کافیه زمان دقیقش رو بگین

- [تصویر از فضانوردی که یک قلب را با دستانش می‌کشد]

ابزار کنترلی جدید توئیتر هر چند به کاربران اختیارات بیشتری برای محدود کردن دایره مخاطبان و مقابله با حملات اخلالگران توییتری موسوم به «ترول» ها می‌دهد، با این حال انتقادات زیادی را برانگیخته است.

منتقدان استدلال می‌کنند این آپدیت با روح توئیتر که آزادی بیان و به چالش کشیدن گفته‌های سیاستمداران و فعالان عرصه عمومی است در تضاد قرار دارد، چرا که این چهره‌ها با افزوده شدن قابلیت جدید می‌توانند مانع از اظهارنظر مخالفانشان در زیر توییت‌ها شوند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اظهار داشته است که با نفس وجود ابزار کنترلی موافق است، اما اگر این بدین معنا باشد که سیاستمداران از این روش برای سرکوب صدای مخالفان خود استفاده کنند این به معنی نقض متمم اول قانون اساسی این کشور در حفظ آزادی بیان خواهد بود.

منبع: یورونیوز

کد خبر 425110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.