نامزدهای ریاست مجلس معرفی شد

حولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

اسامی نهایی کاندیداهای ریاست مجلس یازدهم رسماً اعلام شد /۸ کاندیدای نایب رئیسی را بشناسید

احمد نادری، منتخب تهران در مجلس یازدهم و دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی، درباره جزئیات جلسه اجتماعی فراکسیون انقلاب اسلامی که صبح امروز به منظور شنیدن برنامه‌های نامزدهای صندلی ریاست مجلس برگزار شد، اظهار داشت: جلسه استماع برنامه‌های نامزدهای ریاست مجلس که از صبح آغاز شده بود، دقایقی پیش به پایان رسید و بعد از ظهر نیز جلسه با استماع برنامه نامزدهای نواب رئیسه پیگیری می‌شود. تصمیم بر این شده بود که در دو مرحله بحث ریاست مجلس و نواب رئیسه را داشته باشیم که مرحله اول امروز بود و جلسه اصلی که در آن کاندیدای نهایی فراکسیون برای ریاست و نواب رئیسه مجلس یازدهم مشخص می‌شود، در هفتم خرداد ماه خواهد بود.

نادری در پاسخ به این سوال که آیا هیچیک از ۵ کاندیدای تصدی ریاست مجلس در جلسه امروز انصراف ندادند، گفت: خیر. هر ۵ نامزد ریاست مجلس با حضور در جلسه امروز و در زمان ۲۰ دقیقه‌ای که در اختیار داشتند، برنامه جامع، کامل و مدون خود برای هدایت مجلس یازدهم را ارائه کردند.

وی همچنین در ارتباط با چهره‌هایی که برای تصدی صندلی نواب رئیسه مجلس یازدهم خود را کاندیدا کرده‌اند، گفت: برای نواب رئیسه مجلس جدید ۸ نفر اعلام کاندیداتوری رسمی کردند که عبارت‌اند از: آقایان امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدمهدی زاهدی، محمدرضا میرتاج الدینی، مصری، نادران، منادی و فرهنگی و تقوی.

مرعشی: دولت پت های نفتی را با دریافت سکه و ارز از مردم به آنان بفروشد

حسین مرعشی در دیدار سیاسیون با رئیس جمهور با بیان این‌که «کرونا اقتصاد داخلی و بین‌المللی را به رکود تهدید می‌کند»، اظهار کرد: تورم ناشی از رشد نقدینگی و نیز رکود با رفتن منابع مالی به سمت بورس و خبرهای خوبی که در این زمینه شنیده می‌شود می‌تواند کنترل شود.

وی افزود: ده شرکت اول بورس ایران تقریباً یک سوم کل ارزش این بازار را تشکیل می‌دهند و اگر اراده‌ای از سوی دولت وجود داشته باشد می‌توان این شرکت‌ها را مکلف کرد که به اندازه پنجاه درصد از ارزش بازارشان، پروژه جدید آغاز کنند. این پروژه‌ها هم می‌تواند در حوزه تخصصی خودشان انجام شود و هم اگر چنانچه این حوزه‌ها کشش کافی را ندارد، در حوزه‌های تازه انجام شود که به طور کلی در صورت انجام این کار باعث جمع شدن ۷۵۰ هزار میلیارد تومان منابع از بازار بورس می‌شود که هم فشار را از بازار کم می‌کند که شاهد افزایش غیرمنطقی نباشیم و این منابع در طرح‌های جدید استفاده شود.

این فعال اقتصادی و سیاسی افزود: همچنین این ۷۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، کسری سرمایه‌گذاری دولت در بخش عمرانی را جبران می‌کند، به بازار رونق فوق‌العاده‌ای می‌دهد و به بورس عمق می‌بخشد. برآورد این است که چیزی حدود ۳۰ میلیارد دلار، اسکناس دلار و یورو و سکه در دست مردم است و حالا اگر دولت می‌توانست نفت خود را بفروشد رقمی نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ دلار در هر بشکه بود حالا چه اشکالی دارد که وزارت نفت، پت های نفت را با سکه یا دلار و یورو به مردم خودمان با تحویل سه سال دیگر بفروشد؟

شکوری‌راد: سرمایه‌های نمادین کشور را حفظ کنیم

علی شکوری‌راد در دیدار سیاسیون با رئیس جمهور با بیان این‌که «همه می‌گویند برای توسعه باید سرمایه اقتصادی و سرمایه انسانی وجود داشته باشد»، اظهار کرد: الان در همین جمع شنیدیم که از هردوی این موارد نام برده شد و حتی برخی سرمایه اجتماعی را از این دو مهم‌تر دانستند و حالا هم از سرمایه نمادین سخن گفته می‌شود. واقعیت این است که ما در بخش سرمایه‌های نمادین و اجتماعی بیشتر آسیب را دیده‌ایم و اگر هم می‌خواهیم سرمایه اقتصادی و سرمایه انسانی وجود داشته باشد، باید سرمایه اجتماعی باشد که توسعه بتواند شکل بگیرند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ادامه داد: وقتی یک سرمایه نمادین به نام قاسم سلیمانی به وجود آمد دیدیم که چقدر برای جامعه ما افزوده ایجاد کرد و ما چقدر داریم از آن بهره می‌بریم. که این‌گونه سرمایه‌های اجتماعی و کسانی مانند آقای خاتمی و نه فقط ایشان که در عرصه هنر هم افرادی مانند آقای شجریان یا حتی یک مجری ساده مثل عادل فردوسی پور که جوانان ما علاقه داشتند برنامه دوشنبه شب او را در تلویزیون تماشا کنند و این سرمایه اجتماعی را حذف می‌کنند؛ خسارت‌بار است.

شکوری‌راد تاکید کرد: باید در شورای عالی امنیت ملی جلسه‌ای برگزار کنید تا ببینید چه کسی موجب کاهش مشارکت در انتخابات شده است. این‌ها مسائلی است که پرداختن به آن برای مردم قوت قلب ایجاد می‌کند.

انصاری: تجربه کرونا نشان داد نه نیازی به قشون‌کشی هست نه کفن‌پوشی

مجید انصاری در دیدار سیاسیون با رئیس جمهور با بیان این‌که «نام دولت روحانی را دولت تحمل مشکلات می‌گذارم»، اظهار کرد: بی‌اغراق می‌گویم که فشارهایی که به این دولت در این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی وارد شد معادل فشارهایی است که به همه دولت‌های بعد از انقلاب وارد شده است. فشارهای تحریمی، تبلیغی، سیاسی و فشارهایی که ناشی از بی‌مهری‌ها و تنگ‌نظری‌ها بود و هرکدام می‌توانست یک دولت مقتدر را بر زمین بزند. مخصوصاً در یک سال اخیر که این فشارها هم در ابعاد خارجی افزایش یافت و هم در داخل شاهد مسائلی نظیر آبان ماه، سیل، زلزله و حالا هم کرونا هستیم، پایداری، مقاومت و متانت دولت ستودنی است.

معاون پارلمانی سابق دولت تاکید کرد: در ماجرای کرونا همه مردم دیدند که وقتی یک موضوعی به سلامتی جمیع افراد مربوط است دولت و نظام دلسوزانه به مردم پیشنهاد می‌دهند که فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و برای این کار هم نه نیاز به لشکر و قشون‌کشی بود که جلوی ورزشگاه‌ها را بگیرد، نه به کفن‌پوش احتیاجی احساس شد که مراسمی را متوقف کند. مذهبی‌ها و همه اقشار اصول بهداشتی را رعایت کردند و این یک الگو شد. اگر ما در جایی می‌بینیم که مقاومتی وجود دارد به نوعی لج‌بازی کردن با زندگی مردم است یا به کلی کردن مسائل جزئی و فرعی برمی‌گردد. یعنی آنچه که دغدغه پنج تا ده درصد جامعه است را بدل یک موضوع عمومی می‌کنیم و بعد می‌خواهیم با یک الگو آن را به خورد جامعه بدهیم؛ مشخص است که در برابرش مقاومت می‌شود.

هنر رئیس مجلس کنترل و مدیریت تندروهاست

محمدرضا خباز با اشاره به عملکرد ۱۲ ساله علی لاریجانی در پارلمان، گفت: در زندگی آقای لاریجانی مانند همه انسان‌های دیگر فراز و نشیب‌هایی وجود داشته و دارد بنابراین اینکه بعضی مواقع می‌گویند حرف مرد یکی است، باید گفت خیر این طور نیست. هرگاه انسان به یک اندیشه و نگاه جدیدی رو به جلو و رو به رشد رسید، طبیعتاً نباید بر افکار گذشته‌اش پافشاری کند چراکه اندیشه جدیدی بر او افزوده شده بنابراین باید فرد را در شرایط زمان و مکان خاص ارزیابی کرد. حضرت امام نیز جمله ماندگاری دارند که می‌فرمایند حتی فقه هم تابع زمان و مکان است؛ برخلاف تصور عده‌ای که می‌گویند فقه ثابت است. بنابراین همه ما هم همین حالت را داریم؛ ممکن است در اول انقلاب و در دورانی که انقلاب اسلامی نوپا بوده، ما انقلابیون نظرهایی داده باشیم اما بعد از کسب تجربیات جدید از پختگی دیگری برخوردار شدیم.

خباز ادامه داد: در همه مجالس تعدادی تندرو حضور دارند و سد موفقیت‌های مجلس می‌شوند و قوه مقننه را با نطق‌های تند، نامه‌های غیرمنطقی، با دادن طرح‌هایی با آثار منفی، به چالش می‌کشند و به حاشیه می‌برند اما هنر رئیس مجلس این است که بتواند هم این افراد را به خوبی مدیریت کند وهم از تاخت و تاز آنها جلوگیری کند و هم اینکه از توانمندی مجلس بیشترین استفاده را بکند.

خباز در پیش بینی خود از ادامه حیات سیاسی علی لاریجانی، اظهار کرد: آقای لاریجانی فرزند یک مرجع تقلید است، داماد شهید مطهری است و خودشان هم تحصیلات خوبی دارد؛ در عین حال هرچه جلوتر آمده فرد پخته‌تری شده است که این پختگی می‌تواند به خوبی مورد استفاده کشور قرار بگیرد. ما برای هیچیک از شخصیت‌های برجسته کشور پایانی در نظر نمی‌گیریم و برای او آرزوی پایان نمی‌کنیم چراکه مردم هزینه هنگفتی دادند تا این افراد به پختگی برسند بنابراین باید از این تجربیات که به نوعی تجربه ملت و کشور است، در عرصه‌های مختلف به کار گرفته شود. حیف است این استعداد و تجربه به فراموشی سپرده شود.

کد خبر 425099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.