دستگیری ۲ زمین‌خوار میلیاردی در اصفهان

اعتراض با حمل کیسه‌های جسد، یک کشته و ۳ مجروح در برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در قزوین، یک میلیون دلار وسط جاده، یک کشته بر اثر ریزش آوار در شیراز و صدور کیفرخواست برای متهم اصلی زمین خواری در غرب هرمزگان، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان، از کشف زمین خواری به ارزش ۲۲ میلیارد ریال و دستگیری ۲ نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ کامران ریاحی با اعلام این خبر اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود از تصرف ۲۸ هزار و ۱۶۳ متر مربع زمین متعلق به منابع طبیعی مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص پرونده ویژه‌ای تشکیل و پس از انجام تحقیقات تخصصی و پلیسی ۲ نفر که اقدام به این زمین خواری کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، ارزش زمین‌های تصرف شده توسط زمین خواران را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۲ میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح کرد: متهمان این پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی، سرهنگ ریاحی، با اشاره به همکاری و تعامل پلیس با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در راستای کشف زمین خواری ادامه داد: کارشناسان پلیس به صورت دقیق این موضوع را در دستور کار خود دارند و اجازه نخواهند داد عده‌ای سودجو و فرصت طلب به منابع طبیعی متعلق به بیت‌المال دست اندازی کنند.

اعتراض با حمل کیسه‌های جسد

گروهی از معترضان با استفاده از کیسه‌های حمل جسد در یک تظاهرات شرکت کردند و از دوگ دوسی، فرماندار آریزونا خواستند تا در لغو قوانین مرتبط با ماندن در خانه تجدید نظر کند.

معترضان در آریزونا از کیسه‌های حمل جسد استفاده کردند و از فرماندار این ایالت خواستند تا در لغو قوانین مرتبط با ماندن در خانه تجدید نظر کند.

گروهی از معترضان با استفاده از کیسه‌های حمل جسد در یک تظاهرات شرکت کردند و از دوگ دوسی، فرماندار آریزونا خواستند تا در لغو قوانین مرتبط با ماندن در خانه تجدید نظر کند.

تظاهرکنندگان در این اعتراض که در آن فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده بود، بیش از ۲۰ کیسه حمل جسد را به مجلس ایالتی آریزونا در فونیکس آوردند.

آریزونا روز جمعه با ثبت ۵۸۱ مورد ابتلاء به ویروس کرونا در یک روز، در واقع بیشترین موارد ابتلاء در یک روز را ثبت کرد. ارقام مربوط به دستگاه‌های تنفس مصنوعی هم به ۸۴ مورد رسید، اما نرخ بستری شدن افراد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایالت آریزونا، در مجموع تاکنون ۱۱ هزار و ۷۳۶ نفر به این ویروس مبتلا و ۵۶۲ تن نیز به اثر ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۶۳۶ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده و بیش از ۸۳ هزار نفر فوت کرده‌اند.

یک کشته و ۳ مجروح در برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در قزوین

سرپرست پلیس راه استان قزوین از برخورد دو دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر و کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۳ نفر در محور شال، سه راهی زین آباد خبر داد.

سرهنگ قدرت حسنی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر در محور شال، سه راهی «زین آباد» بلافاصله مأموران انتظامی و عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، بر اثر این حادثه، متأسفانه راکب یکی از موتورسیکلت‌ها به علت شدت صدمات وارده در محل فوت و ۳ نفر دیگر مجروح که توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ حسنی در پایان، علت وقوع حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه را بی احتیاطی از جانب یکی از موتورسیکلت به علت عدم توجه به جلو اعلام کرده است.

یک میلیون دلار وسط جاده

ساکنان ایالت شهر کارولین در ایالت ویرجینیا، حدود یک میلیون دلار در جاده پیدا کردند و تصمیم گرفتند که این پول را به صاحب‌اش برگردانند.

امیلی شانتز به همراه خانواده در حال رانندگی بود، که متوجه یک چیزی در وسط جاده شد که بقیه رانندگان از کنار آن می‌گذشتند، بنابراین امیلی تصمیم گرفت که آن چیزی که شبیه کیسه زباله افتاده در جاده بود را از وسط جاده بردارد.

خانواده شانتز کیسه را برداشتند و پس از چند متر یکی دیگر را پیدا کردند. آنها هر دو مورد را در وانت خود قرار دادند. پس از قرار دادن کیسه‌ها دریافتند که کیسه‌های پیدا شده در جاده پر از پول هستند.

این خانواده صادق آنچه که اتفاق افتاد را برای مقامات محلی گزارش دادند، اکنون پلیس در حال تحقیق برای یافتن مالک کیسه‌های پول است.

طبق نظریه احتمالی، پول نقد می‌تواند در راه بانک افتاده باشد. هنوز گنگ است که چگونه پول در جاده افتاده و رها شده است.

سرگرد اسکات موسر ذکر کرد: ملاقات با افراد صادقی که آماده بازگشت تقریباً یک میلیون دلار هستند یک مورد بی نظیر است، ما از عمل آنها بسیار افتخار می‌کنیم.

امیلی اذعان داشت: ما با ایمان عمل کردیم و آنچه را که متعلق به ما نبود، بازگرداندیم.

در ماه فوریه، گزارش شد که در شهر میلتون انتاریو در کانادا، یک دانش‌آموز دبیرستانی در اقدامی صادقانه کیسه پولی که در خیابان گم شده بود را به صاحبش برگرداند.

یک کشته بر اثر ریزش آوار در شیراز

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: ریزش آوار در شیراز یک کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ کاووس محمدی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ریزش دیوار منجر به فوت در بلوار "خلیج فارس" شهرستان شیراز، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که ۲ نفر در حین تخریب اتاقکی بوده‌اند که به علت ریزش آوار یکی از آنان در دم فوت و دیگری مجروح و توسط عوامل اورژانس راهی بیمارستان می‌شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه جسد متوفی برای بررسی بیشتر تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان به ویژه کارگران خواست در انجام کار ساختمانی اصول ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

صدور کیفرخواست برای متهم اصلی زمین خواری در غرب هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از توقف تجاوز به بیش از ۲ هزار و سیصد هکتار از اراضی ملی در بندر حسینه و صدور کیفرخواست برای متهم اصلی این پرونده خبر داد.

علی صالحی از توقف تجاوز به ۲ هزار و سیصد و چهل و یک هکتار از اراضی ملی در بندر حسینه از توابع شهرستان بندرلنگه خبر داد و گفت: متهم اصلی این پرونده به عنوان پروژه احداث مزارع پروش میگو در این منطقه از غرب هرمزگان، مساحت گسترده‌ای از اراضی ملی را به صورت غیر مجاز تصرف کرده بود.

صالحی تصریح کرد: با طرح این موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان و مأموریت یافتن دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برای ورود به ماجرا و بررسی جزئیات و جوانب آن، پس از احراز تخلفات گسترده، علیه مالک پروژه اعلام جرم شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: این پرونده هم اکنون پس از تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و همچنین عملیات تجاوز به اراضی مذکور نیز متوقف شده است.

ماجرای شهیدی که زمان شهادتش را پیش بینی کرده بود

رئیس پلیس تهران بزرگ در مراسم تشییع پیکر مأمور کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس گفت: این شهید خودش یک هفته قبل شهادتش را پیش‌بینی کرده و گفته بود اگر شهید شدنم در کجا مرا دفن کنید.

سردار حسین رحیمی ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر شهید میلاد خسروی در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: این شهید شب گذشته در حالی که صادقانه و مقتدرانه در حال ایجاد نظم و آرامش برای شهروندان تهرانی بود، به یک گروه از سارقان مسلح برخورد کرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: این گروه از سارقان مسلح مدت‌ها آرامش آن منطقه را برهم زده بودند و ناجوانمردانه وی را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: شهید خسروی از خانواده شهدا بود، این شهید خودش یک هفته قبل شهادتش را پیش‌بینی کرده و گفته بود اگر شهید شدم کجا مرا دفن کنید. شهید خسروی شهادت خود را پیش‌بینی کرده و در چندین مورد برخورد با مجرمان باندی جزو پیشگامان بود.

رحیمی یادآور شد: مردم بدانند ما برای آرامش، امنیت و آسایش آنها شب و روز، ماه و رمضان و سایر ماه‌ها نمی‌شناسیم و فدای آرامش مردم می‌شویم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پیرو راه شهید عزیز سلیمانی و تمام شهیدان هستیم، گفت: با تمام وجود پای امنیت مردم می‌ایستیم.

گفتنی است، شب گذشته در پی عملیات تعقیب و گریز سارقان منزل، استوار یکم "میلاد خسروی "؛ مأمور کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس، حین دستگیری سارقان مسلح به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

شهید خسروی؛ ۲۶ ساله، مجرد و تک فرزند خانواده بود، این شهید شجاع، انقلابی و فداکار نقش زیادی در تأمین امنیت شهروندان و پیشگیری از وقوع جرایم و همچنین دستگیری سارقان در محدوده استحفاظی خود داشت.

کد خبر 425083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.